tirsdag den 22. marts 2011

Min bedste sommerfornøjelse

Bente har igen skudt en lille leg igang på Blogkvinder 40+ hvor hun opfordrer os til at give vores bud på den bedste sommefornøjelse. Det bedste er simpelthen, når vejret er lunt og stille, og jeg kan opholde mig udenfor. 
Spil og hygge med familienJeg kan ikke få nok af udendørslivet, når vejret er godt. Hvis jeg så samtidig er så heldig, at der ikke er nogen pligter, der trænger sig på, er det skønt at sidde og nyde det gode vejr med en bog et par timer, indtil rastløsheden breder sig, og der skal ske lidt aktivitet af en eller anden slags.
Vandretur


Herligt er det også at gå ture, både de korte, og de rigtige lange, på 10-20 km, hvor vi har vanddunken og kaffen med i rygsækken. Det er noget vi holder meget af ,både her i Danmark, og på vores ferier rundt omkring i Europa, hvor det dog er uden kaffe.
 cykeltur
For slet ikke at tale om cykelturene. Jeg nyder dem alle, uanset om jeg tager dem helt alene, eller er sammen med andre. Vi skal dog være to, før jeg medbringer maden, og så må det gerne være en heldagstur, med et par indlagte drikke- og spisepauser. Det er muligt at medbringe den varme mad, som snildt holder sig nogle timer i en flamingokasse.

Zakynthos 

Skønt er det selvfølgelig også “bare” at sidde i haven, eller sydpå og nyde kaffen og maden, enten i to-somhed eller med et par gode venner eller familien.
Det er alt sammen toppen af sommeren.

12 kommentarer:

  1. ØV altså - hele mit indlæg til jeres Slots-tur er pist væk ???

    Nå, men jeg skrev noget ala - sikke en dejlig tur I igen har været på og som I hygger jer. Den menu ser bare så lækker ud og jeg måtte jo lige trække på smilebåndet, da du valgte ostetallerken og manden den søde dessert - det kom jo slet ikke bag på mig *griner*
    Man begynder jo så småt "at kende" dig *smiler*
    Årh ja, sommerminder - det kunne jeg også tænke længe over og mindes med smil på læben. Sjovt, at de fleste af vores bedste minder foregår om sommeren og som regel udenfor :0)
    Sen natteknus herfra

    SvarSlet
  2. Det er næsten en hel sommer du får beskrevet der, hehe. Men i det her dejlige forårslys, begynder drømmene rigtigt at vokse!

    SvarSlet
  3. Ja, det er så dejligt at se. Det venter lige om hjørnet!

    SvarSlet
  4. Du har ret Pia.. sommerens udendørsliv er det allerbedste.. :-)

    SvarSlet
  5. Skønne udendørs glæder :) Det bedste!

    SvarSlet
  6. Skønne sommeroplevelser. Man kan næsten ikke vente.

    SvarSlet
  7. Dejlige sommeroplevelser, og jeg holder også meget af at vandre..Og ja det er også dejligt at slappe med en god bog og bare lave ingenting..;-D

    SvarSlet
  8. Lotte.. din natteravn :-) Kommentarer der forsvinder har jeg også oplevet, det er øv.
    Menuen var lækker.. Haha, du har gennemskuet mig :-) Jeg har heldigvis mange minder, både ude og inde, men sommer er skønt, og der skal man jo helst ikke være inde ;-)

    Elsebeth... Jeg håber da, at sommeren varer længere end 4 dage :-) Drømmene skal da helst opfyldes flere gange på en sæson :-)

    Lavendel... Det er dejligt, og nu har vi fået en lille forsmag på godt vejr de sidste dage.

    Inge... Ja, nemlig, det er det jeg forstår ved sommer :-)

    Susanne... Helt enig :-)

    Dorthe.... Det kan man nemlig ikke, jeg er klar til sommeren :-)

    Annemarie... At du også er til vandreture, kommer ikke helt bag på mig :-) Du er jo et friluftsmenneske :-)

    SvarSlet
  9. Jamen, du bekræfter bare det, jeg sagde: sommeren er simpelthen én lang yndlingsbeskæftigelse ;-)

    SvarSlet
  10. Ellen.... det er lige det den er :-)

    SvarSlet
  11. Sommeren er bare skøn, og dine billder viser noget af det bedste :-)

    SvarSlet
  12. Intetnytundersolen..... Det kan vi godt blive enige om :-)

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)