lørdag den 19. marts 2011

Hygge og småsysler

IMG_4499Allan fik ødelagt sin helt nye frakke ved sit stunt i Gedser, og da det jo er ham der skal gå med frakken, blev han sendt ind i sy-og stofbutikken med sin frakke, så han selv kunne finde det motiv, han ville have på, for at dække hullerne. Jeg må sige der er sket en udvikling på det område også, siden jeg for mange år siden sad og syede små figurer på ungernes tøj.
Allan kom hjem med noget lappegrej. Det var såre simpelt at have med at gøre. Man klipper det stykke man skal bruge, og trækker det papir af  der sidder bagpå og så stryger man lappen på med hånden. Lettere kan det da ikke blive. Lappen skinner dog lidt i forhold til jakken, afhængig af lysforhold osv.
IMG_4506 IMG_4526
Sølv og guld i tøjet, i små mængder tiltaler mig, så jeg faldt for dette røde sølvgarn, og har strikket denne boleo. Et aflangt stykke som sys sammen. Den varmer dejligt på ryggen. 
BoleoIMG_4560
Jeg har nu fået en opgave, som ikke er videre spændende. Det er igen Mads, og hans elskede tøj. Han kan ikke undvære disse lasede bukser.
P3174758
Hvis nu den unge mand kunne lære at købe noget, der ikke allerede var tyndslidt eller hullet, så kunne det nok holde lidt længere. Det er som sædvanlig hans allerbedste tøj. Et par der slet ikke var “røv” i mere, har jeg nægtet at gøre noget ved, så der blev benene klippet af, og de skal nu danne nye lommer på disse bukser. Jeg har sagt, at det nok kommer til at ligge et stykke tid, for det er ikke et arbejde jeg glæder mig til.
Han betaler gerne af med et andet stykke arbejde for mig os, og det er jo ikke så ringe.
P3184768 I aftes var vi til den årlige, og meget hyggelige, generalforsamling i vores lille Grundejerforening. Uanset hvad vi laver i den forening, så er det rigtigt hyggeligt. Efter generalforsamlingern, hygger vi med et eller andet spiseligt og lidt at drikke, hvorefter vi altid spiller banko. En plade til hver, og alle fremmødte har medbragt en pakke pr. næse til max. 20,- kr. Vores lokale Brugs sponsorerer også altid pakker. I aftes 10 stk. foruden dem, alle vi andre kom med. 
Det er ikke altid vi kommer hjem med en gevinst, men i aftes fik vi hele tre med hjem, og det var gode gevinster.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)