onsdag den 22. december 2010

Den bedste julegave

Vi var lige kommet hjem fra Malta, da ejendomshandleren ringede til mig om søndagen, og sagde, jeg tror jeg har en rigtig god julegave til jer, eller din mor. Køberen er lige gået ud af døren, efter at have sat sin underskrift på købsaftalen. Huset har stået til salg i godt 14 mdr. Det var vel nok en dejlig nyhed. Den bliver mor rigtig glad for at høre og jeg selv er også vældig glad. Allan og jeg slipper nu for at passe haven, og holde øje med huset osv. Det er nemlig en ordentlig mundfuld at passe 1.498 kvm grund, som mor klarede helt alene før sin sygdom.

B16_bigB13_big

Jeg spurgte ejendomshandleren, hvad vi skulle have klar til ham og til hvornår. Der skulle fremskaffes nogle udvalgte papirer. Mor skulle komme og skrive under om mandagen. Allan har været fuldt beskæftiget som chauffør i dagtimerne. Ifølge ejendomshandleren, skulle vi “bare” fjerne de ting fra huset som Mor, eller vi, ville have, og det skulle være inden sidste weekend. Du milde…. vi fik travlt. Vi selv havde kun onsdag efter arbejde at gøre godt med. Mine søskende havde kun tirsdag formiddag. Da pladsen er begrænset i mors nye hjem, er der mange ting, hun ikke har kunne beslutte sig for, hvad hun skulle stille op med, så det er bare blevet stående, og så har jeg haft hende med derned med jævne mellemrum, for at få sorteret ud i det. Den beslutning ville jeg have hun traf selv, og det har hun haft rigtigt svært ved hver gang. Vi har kørt så mange bil- og trailerfulde hjem og sendt bud efter “loppefolk” som har hentet nogle læs. Men nu skulle beslutningen om de sidste ting træffes, og der var ikke meget betænkningstid. Vi er så heldige, at køber kommer fra noget meget mindre, så den lille familie ville meget gerne overtage alt det, der var muligt. En stor hjælp for os, fordi der bl.a. stod en del møbler. Først og fremmest fordi mor ikke har pladsen i sit nye hjem, og dernæst var det nok ikke nogen ulempe, når huset skulle vises frem, at det tog sig lidt mere indbydende ud, frem for et helt tomt hus.

B2_big B5_big
B4_big B12_big

Det lykkedes os at nå det. Og så håbede vi bare på at køberen ikke sprang fra. Deadlinen var i dag - ejendomsmægleren har ringet, at huset er solgt med overtagelse fra 1. februar 2011. De sidste ting angående papirer skal vi klare mellem jul og nytår.

Vi er bare så glade. Bedre julegave fås ikke i år. Nu mangler vi bare at vejrguderne også holder hånden lidt over os, så vi kan få samlet den lille familie på Lolland, så skal det nok blive en rigtig dejlig jul.

8 kommentarer:

  1. Dejligt når ting falder på plads - på den gode måde :-)

    SvarSlet
  2. Det er det nemlig Runa ☺

    SvarSlet
  3. Tillykke til jer alle med hushandlen, og hvor er køberne heldige at de kan overtage nogle møbler, og I er heldige at I slipper for at fjerne dem. Det er aldrig rart at skulle smide ting ud, som egentlig ikke fejler noget..
    I har fået en dejlig julegave :-)

    SvarSlet
  4. Hvor dejligt for jer; jeg kan godt forstå, at I er glade. Rigtig dejlig jul til dig og familien. :-)

    SvarSlet
  5. Inge, det er noget nemmere at rydde op i andres ting end sine egne ☺
    Sjovt nok, så har mor tit sagt, hold k... hvor får i meget at rydde op i når jeg engang er væk. Så let slap hun ikke. Og det er vi faktisk ret glade for ☺

    SvarSlet
  6. Tak Mia, det er nemlig rigtigt dejligt. Håber der også sker noget hos dig snart ☺
    Også god jul til dig og dine ☺

    SvarSlet
  7. Hvor er det bare en dejlig ekstra julegave at få både jer og jeres mor...Så håber vi at vejret arter sig så I kan samles....;-D

    SvarSlet
  8. Det er bare dejligt Annemarie ☺
    Vejret ser ikke for godt ud her. Jeg SKULLE på job. Om nødvendigt hentes i traktor/sneplov, men den kan heller ikke komme frem.

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)