søndag den 26. december 2010

Dagens højdepunkt

Jeg har som så mange andre været sneet inde. Nåh, nej, man må jo ikke lyve, så det er lidt at omgås sandheden. Det er bare min ene arbejdsplads, der har været umuligt at komme frem til. Normalt ville jeg have klaret tingene inden jeg gik på juleferie, det var bare ikke en mulighed for mig, så jeg skulle på arbejde i dag, ikke nødvendigvis ret længe. Da vi, Allan og jeg, sonderede terrænet i går var det ikke muligt at forcere vejen med livet i behold. Al udkørsel frarådes stadig på Lolland-Falster, da vi klædte os godt på, og begav os afsted, med ekstra tæppe og skovl. Vi blev glædelig overrasket, det så så fint ud, sneploven havde nemlig været der siden vi kørte turen i går. Pludselig stoppede vejen brat. Det så ud som om to traktorer måske havde mødt hinanden og var “vendt om” Der lå en kæmpe dynge midt på vejen, så vi bakkede og fandt en indkørsel for at vende snuden igen. Man siger jo alle veje fører til Rom, så vi valgte en anden lille vej – noget af en omvej.

Snespærring midt på vejen Bivej på Falster
Der er ikke så meget plads på de små biveje, at der er plads til modgående trafik, så det håbede vi bare vi ikke mødte nogen af. Hvorfor skal sneen absolut også ligge på vejbanen, når der er masser af plads på markerne! Den sorte jord skimtes let igennem. Jeg kunne gå der, hvis jeg altså kunne komme over diverse vandløb, som ikke er nemme at få øje på under sneen.

PC263726 PC263728

Vi jeg nåede frem uden problemer, og Allan fortsatte turen til Nykøbing. Hovedvejene er fint ryddet, men der er meget, meget glat. Jeg havde meddelt chefen, at jeg kom på et eller andet tidspunkt i løbet af dagen i dag, men da Allan satte mig af et stykke før, og jeg gik det sidste stykke vej, var min bil ikke på gårdspladsen. Chefen kom tilfældigvis på kontoret, og blev noget overrasket over jeg sad der. Vi fik en lille snak om hvor kaotisk alt havde været de sidste 3 døgn, og når nu jeg var kommet frem, så ville han da hente min julegave, så jeg kunne få den med hjem. PC263730Ikke fordi der er noget hemmeligt over min julegave, for den indeholder altid det samme, og har gjort siden denne unge chef overtog pladsen efter sin far for 10 år siden. Men det er en gave jeg altid bliver meget glad for alligevel.

Nu kan jeg holde juleferie fra denne arbejdsplads, til efter nytår. Men den anden arbejdsplads kalder allerede tirsdag, hvor jeg også skal afsted, Er du interesseret, har du mulighed for at læse lidt om Bendix Jensens astrologiske forudsigelser for vinteren 2010 - 2011 på dette link. Han forudsiger masser af sne og streng vinter, men også at vi kan få forår først i marts måned, og det er jo ikke så ringe.

12 kommentarer:

  1. Hej Pia. Sikke dog en masse sne i har fået. Kom over til din blog fra "Inger her og der" Hyggelig blog så dig følger jeg fra sidelinjen Hilsen Lotte

    SvarSlet
  2. Jeg tilslutter mig fuldt og helt forår i begyndelsen af marts. Ovenpå denne omgang synes jeg, at vi fortjener det... ;-)

    SvarSlet
  3. godt at du kom frem og hjem, sikke da en jul med al den sne...Og forår er jeg stor tilhænger af...;-D

    SvarSlet
  4. Hej Lotte. Du skal være så hjertelig velkommen ☺ Jeg kigger over til dig senere ☺

    SvarSlet
  5. Det syntes jeg også vi fortjener, og mon ikke listen af tilhængere bliver lang ☺

    SvarSlet
  6. Det er jeg også glad for Annemarie. Forår er skønt, så kan både du og rejekutteren også komme ud på landevejen igen ☺

    SvarSlet
  7. Jeg melder mig fluks som tilhænger af forår i marts og krydser fingre og alt muligt for, at gutten har ret. Man tror jo på det, man gerne vil tro på, ikke?

    Hvis bare sneen kunne lære at ligge pænt stille og ikke fyge, så var det ikke så slemt... vi kan også se nogle høje bjerge af sne med meget flade marker lige bagved.

    SvarSlet
  8. Ja Pia, så skal vi ikke klage os her, så meget sne har vi trods alt ikke, men vejene er meget glatte, så det er ikke så nemt at komme fremad, det er dejligt at du kunne komme ind og få gjort en smule arbejde, så du ikke er så meget bagud.
    God dag til dig og dine.

    SvarSlet
  9. Jeg håber også han har ret Ellen. Tro kan jo som bekendt flytte bjerge, og sikkert også dem af sne :-)
    Det er nok en håbløs opgave at få sneen til at ligge stille, men det ville være rigtig rart. Der var engang noget der hed snehegn, det tog da lidt fra.

    SvarSlet
  10. Michael, jeg bagud vil jeg helst ikke være, men det bliver jo trods alt indhentet, så var det kun det, var jeg bestemt ikke kørt afsted. Det var meget vigtigere end det :-)
    Hvis jeg kan vælge, vil jeg også hellere køre i sne og "hvid is" end "sort is" Folk kører generelt mere forsigtigt når faren er synlig.

    SvarSlet
  11. Du er da sej Pia med dit kørsel - godt du kan holde lidt juleferie fra det ene job :))

    SvarSlet
  12. Runa, jeg sad bare ved siden af ☺ men har dog selv været chauffør både i går og i dag

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)