fredag den 1. oktober 2010

Bare 17 år – endnu nogle dage

I dag er det 37 år siden jeg i 1973 flyttede fra barndomshjemmet, og startede et helt nyt kapitel i mit liv. Et liv under samme tag med Allan. Vi havde fundet os en lejlighed i Sakskøbing. Selvom vi begge arbejdede i Nyk. F. valgte vi meget bevidst, at bosætte os et andet sted. Allans stedfar var nemlig en meget dominerende mand, som bestemt ikke var vant til at blive sagt imod af nogen. Ingen skal udstikke ordrer om hvordan jeg skal leve mit liv, så jeg fortalte ham, at det var vores liv og at vi selv ville bestemme over det. Allan og jeg var glade for vores store 4 værelses lejlighed på 2. sal, hvor vi havde en skøn udsigt ud over den lille by.

Sakskøbing
Sakskøbing, dengang Irma lå i byen.

Uden have eller terrasse og friluftslivet, var det ikke et sted, vi ville blive for evigt, så i 1974 købte vi en byggegrund, og tegnede og byggede selv huset, med stor hjælp fra min far. Vi påbegyndte byggeriet i 1975, og forlod Sakskøbing i 1976, for at flytte ind i telt på campingpladsen nær grunden, hvor vi boede hele sommeren, mens vi byggede. Vi flyttede ind i huset sidst på sommeren, selvom det langt fra var færdigt. Og her bor vi såmen stadig.

4 kommentarer:

  1. I har fået tegnet og bygget jeres drømmehus i første hug.. det er godt gået, jeg kender flere der har prøvet til nogle gange før det lykkes.. :-)

    SvarSlet
  2. Det var da ellers en fin udsigt I havde, men kan godt forstå I ville have jeres eget....og da flot at I stadig bor der...god fredag til dig...

    SvarSlet
  3. Hvor er det hyggeligt at læse om, hvad der er sket i dit liv, det er rart at du vil dele det med os.
    Sikken en dejlig udsigt I havde fra lejligheden, men jeg forstår glimrende, at I savnede både have og terrasse. Før i tiden (før Holland, altså ☺), da ville jeg have forsvoret at jeg kunne leve uden at kunne komme ud og få jord under neglene, men det går egentlig rigtig godt og jeg kan jo altid give mig til at potte lidt om ☺.
    En rigtig god weekend til dig.

    SvarSlet
  4. Inge, bygget drømmehuset i første hug, er nok så meget sagt, vi har bygget om nogle gange nu, samt renoveret både køkken og bad og stue ☺ Og noget er ikke til at ændre, men det er til at leve med.

    Annemarie, udsigten var helt bestemt i top ☺ Vi holder meget af vores lille smørhul. Jeg havde en dejlig, men meget hektisk fredag.

    Annette, jeg nyder også at læse hos jer bloggere, hvor man får et indblik i jeres liv. Jeg er også nået på det tid af året hvor jeg egentlig har fået nok af haven, men ved det kribler lidt igen til foråret ☺ Jeg er helt sikker på jeg får en forrygende weekend, den er allerede startet ☺

    Rigtig god weekend til jer også ☺

    J

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)