søndag den 24. oktober 2010

Dagen blev ikke helt som planlagt

Den blev faktisk meget bedre……Allerede i aftes, ringede min mor, bare til sådan en gang hyggesnak, som hun tit gør, og så siger hun, jeg har forresten lavet kludder i alt mit strikketøj – nej, jeg har da stadig et jeg kan strikke på, men det kan jeg jo også hurtigt få lavet kludder i. Hun har haft hjertestop m.m. Jeg vidste, at vi i denne weekend ikke kunne regne med assistance fra nogen af mine søskende, så jeg tilbød at hente mor i løbet af formiddagen, fordi jeg ikke syntes hun skulle sidde i lejligheden helt uden håndarbejde en hel søndag, da hun bruger utrolig meget tid på dette. Jeg kunne nok få ordnet det strikketøj, mellem de andre gøremål, som hun vidste vi havde gang i. Jeg gik i gang med at tapetsere fra morgenstunden, og hentede mor til formiddagskaffen. Allan skar et par fliser til, mens jeg fik gjort mor køreklar med et sæt strikketøj.

PA233083 PA243089

Så forsvandt Allan ud til campingvognen, som skulle have en ordentlig omgang. Jeg rørte flisemørtelen op, og mens det trak, skar jeg de sidste fliser til, og rettede strikketøj.

PA243096 PA243090

Allan blev lige så våd som campingvognen - nok mest forde det øs regnede, men højtryksrenseren gav også et tilskud. Jeg havde efterhånden nærmest opgivet at blive færdig med rummet i dag, og havde bestemt også mere lyst til bare at sidde med mit eget strikketøj. Så ved frokosttid, tog jeg fat i det, og fik strikket nogle omgange. Da Allan sagde, at han ikke kunne fjerne de sorte striber på campingvognen med de midler han havde til rådighed, og derfor var nød til at køre ud og investere i et vidundermiddel, fik jeg da hevet mig selv op ved nakkehårene og fortsatte fliseopsætningen og tapetseringen. Ligesom Allan var tilbage, får vi et uanmeldt kort besøg af en ven. Allan og vennen drikker en øl sammen, mens vi alle 4 får en lille sludder. Vennen kører, og det er blevet kaffetid, som udnyttes med et par omgange på strikketøjet. Det var meningen at jeg ville have kørt mor hjem efter kaffetid, men nu kunne jeg trods alt se, at det var muligt, at nå at blive færdig med at tapetsere, så jeg sagde til mor om hun ikke ville spise med, for så kunne jeg nå at blive færdig til spisetid, og det ville hun da gerne. Allan gik ud til campingvognen og jeg til mit tapet.

PA243094 PA243098

Allan kom ind 16.30 og havde opgivet at blive færdig med vognen i dag, så det er udsat til en tørvejrsdag, forhåbentlig i løbet af ugen. Og jeg…. jubiiiiiii….. jeg blev også færdig. Jeg har kørt mor hjem med 4 sæt strikketøj. Hun strikker til Røde Kors.

Nu skal jeg bare have fuget fliser og malet vægge, og Allan skal montere skabe, vask og fodpaneler.

7 kommentarer:

  1. Er du en rigtig handy kvinde.. tapetserer og sætter fliser op.. jeg er imponeret, fliser har jeg aldrig prøvet at sætte op, og tapetsering har vi altid været to om..
    Det lyder som om I har haft en rigtig god arbejdsweekend.. :-)

    SvarSlet
  2. ih du er da bare myreflittig, jeg maler selv (har gjort) men aldrig tapseret eller sat fliser op....godt at det alligevel blev en hyggelig dag med mor på strikkebesøg...god uge...

    SvarSlet
  3. Holddaop... tapetsere er jeg god til, men skære fliser lader jeg godt nok John om :-)
    Er det jeres eget hus, I er ved at renovere?

    Hvorfor har du streget over, at din mor strikker til Røde Kors? Det er flot, at du oven i alt det andet også har så meget overskud til hende.

    SvarSlet
  4. Inge, det er jeg måske nok, jeg svinger både hammer og sav, fordi jeg syntes det er sjovt at prøve lidt af hvert. Jeg har tapetseret utallige gange og lagt mange fliser i køkken, badeværelse o.l. hos os selv og familien, og lavet mange andre sjove ting.

    Annemarie, jeg (eller os begge her i huset) skal helst have noget at rive i, og projekter mangler vi da heller ikke. Vi kan altid finde noget at kaste os over enten i eget hjem, eller hos den nærmeste familie.

    SvarSlet
  5. Ja, Ellen det er vores eget hus.

    Jeg stregede Røde Kors over, fordi det ikke var relevant i denne forbindelse, og så har jeg tænkt på at lave et indlæg om dette strikkeri en anden dag.

    SvarSlet
  6. Sikken en weekend og hvor fik I udrettet meget. Det har sikkert også været meget hyggeligere for din mor at være hos jer, selv om I var i sving, så var I jo lige i nærheden.
    Jeg har lige læst tilbage på din blog, jeg er for nysgerrig til ikke at se, hvad der er sket under mit fravær og vil lige sige (skrive) at jeg er meget glad for, at jeg fik øje på din blog dengang ☺.
    Yderligere, så vakte det minder, da jeg så byggeriet af jeres hus, ikke at min tidligere mand og jeg selv byggede vores, men hvor jeres hus dog ligner det vi havde igennem 20 år. Sidst, men ikke mindst, vi kørte også rundt i en Morris Mascot, armygrøn for at det ikke skal være løgn ☺.
    En rigtig god dag til dig Pia.
    PS. Afholder du kursus i opsætning af fliser? Jeg skal i gang på et eller andet tidspunkt, men har lavet en levetidsforlængelse ved at male den pokkers glasplade, vi har på væggen i køkkenet, men engang skal jeg have sat nogle fliser op.

    SvarSlet
  7. Annette, vi syntes også selv, vi fik udrettet meget ☺ og mor nød hvert et minut.
    Jeg er da bestemt også glad for du fandt mig. Vi har åbenbart meget mere tilfælles end slægtsforskningen ☺
    Kursus har jeg ikke haft i tankerne, men hvorfor ikke prøve det også, så sig du bare til ☺ Jeg har læst om din glasplade, og det lyder som om du er ferm på finrene, så de fliser klarer du også, det er let nok.

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)