mandag den 5. september 2011

Det går ikke længere

IMG_8692 Siden midt i februar måned, har vi levet alt for godt, fordi kalender stort set har været booket hver eneste weekend til et eller andet, der har medført lidt ekstra god mad, og lidt vin. Begge dele i større mængder end jeg normalt sætter til livs. Det kan ses på vægten, og nu skal der altså gøres noget ved det. Jeg har fået nogle irriterende  “armlæn” der generer mig når jeg sidder ned. Vægten er langsomt, men sikkert accelereret, med  et snit på 400-500 g pr. måned. Nu er grænsen ingen nået, for hvad der er acceptabelt fra min side. Jeg må sætte ind som jeg plejer, med lidt mere motion, da der skal være plads til de kolonariske udskejelser der byder sig. Dem vil jeg ikke gå glip af. 3 ugentlige cykeldage og en enkelt dansetime er ikke nok, til at forbrænde de kalorier der indtages. I haven er det umuligt at komme til at brænde kalorier af, på grund af den evige regn. Og den kommende weekend står på endnu en gang overforbrug af kalorier.  
P9057225 P9057237 P9057239

Selvom det også regnede i dag, da jeg havde fri, iførte jeg mig regntøj og gummistøvler og begav mig afsted på en af mine ofte benyttede vandreture, opmålt til 7 km ved hjælp af I Forms ruteplanner. Jeg lavede nogle små afstikkere ind i skoven, for at se om der var nogle gode svampesteder, men da jeg ikke anede om de var spiselige, lod jeg dem stå, og smagte i stedet på nogle af de mange brombær. Jeg ved ikke helt hvor mange km jeg nåede op på, men ca. 10 km vil jeg tro. Turen varede 2 timer, og det blev både varmt og tørvejr inden jeg nåede helt hjem, hvor Allan stod klar med kameraet og aftensmaden, som selvfølgelig bestod af masser af grønsager.


IMG_8695 IMG_8720Der blev lige lidt tid til nogle omgange med hulahopringen og lidt hop med sjippetovet, inden vi kørte til dans, hvor Allan også fik lidt, eller rettere rigtigt meget, sved på panden og resten af kroppen, ligesom alle os andre, efter at vi havde terpet os igennem den ene quickstep, vals og jive efter den anden. Alle som én kørte vi drivvåde hjem, og det var ikke regnen vi var blevet gennemblødt af.

26 kommentarer:

  1. Dine ord er som taget ud af mit hoved... Jeg skal igang - og jeg skal igang NU. Altså ikke nu, men i morgen, eller i overmorgen. Kan du mærke, hvor det bærer hen? Jeg trænger til at få strammet selvdisciplinen.

    SvarSlet
  2. Jeg synes det ser ud til at du går længere end langt. Imponerende energiniveau du holder..

    SvarSlet
  3. Susanne.... Jeg har også truet de sidste par uger, der er altid så mange "gode" undskyldninger. Jo før man kommer i gang, des lettere er det, det ved vi jo godt :-)

    SvarSlet
  4. Inge.... Der skal gøres noget drastisk, de småture på et par km eller 3 giver ikke nok med det liv jeg fører lige p.t. :-)

    SvarSlet
  5. Jeg synes, jeg kender det... alt for godt! Også her er vægten steget i uhyggelig grad, og jeg har også kastet mig over motionen. Udover de daglige gåture (når det ikke styrter ned) bliver motionscyklen flittigt brugt, for den kan flytte noget, har jeg erfaret. Sjipning er også vældig godt... ;-)

    SvarSlet
  6. Jeg tror...læg mærke til tror, jeg vil følge dit gode eksempel!Lad os lave en klub hehe

    SvarSlet
  7. Hej Pia.
    Jeg er sikker på at du nok skal nå din ønskede vægt, med den energi du har.
    Ønsker dig en god dag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlet
  8. Pas nu på at der ikke bliver for lidt af dig..;D..

    SvarSlet
  9. Man må da sige, at du gør noget ved det!
    Vi skal forhåbentlig ikke droppe vinen og den gode mad om en 1½ uges tid? ;-)

    SvarSlet
  10. Imponerende, Pia!
    Men du har ret, det lidt ekstra der af og til ryger indenbords, det sætter sig.
    Jeg fik i sidste uge lov til at slippe for den ene type diabetes medicin, som jeg har taget de sidste 5 - 6 måneder, men det indebærer at der skal arbejdes mere intens med motionen, så det er bare at komme igang ☺.
    En rigtig god dag til dig.

    SvarSlet
  11. Mia.... De kilo burde rasle af lige så let som de kommer på, men sådan er livet ikke. Vi havde engang en motionscykel, men den blev aldrig brugt, så den blev solgt :-) Det vigtigste er jo at finde noget man synes er sjovt :-)

    SvarSlet
  12. Lavendel.... En klub er slet ikke så dårlig :-)

    SvarSlet
  13. Hanne Bente.... det håber jeg, det har før virket :-) God aften til dig.

    SvarSlet
  14. Annemarie.... Der bliver helt sikkert rigeligt tilbage :-)

    SvarSlet
  15. Ellen... Det tog bare lang tid at få startet op. Nej, det skal vi ikke droppe, jeg motionerer det væk :-)

    SvarSlet
  16. Annette... Ja, jeg læste godt at du slap en type medicin, det er rigtigt dejligt. Vi skulle bo lidt tættere på hinanden, så kunne vi holde hinanden i ørene :-)
    Du må han en skøn aften.

    SvarSlet
  17. Phew, hvilken ihærdighed! Jeg er laaangt bagude, men BURDE ha' gang i noget mere motion... Også hos mig er der lagt lidt for meget på hen over sommeren ;-)

    SvarSlet
  18. Ditte.... Når først jeg har besluttet mig, så bliver jeg stædig :-) Jeg plejer ikke at tage på om sommeren, men om vinteren. Det må være fordi vi ikke har haft nogen sommer :-)

    SvarSlet
  19. Hvor er det dejligt, at I går til dans sammen. Jeg savner virkelig at gøre det og gemalen er ikke lige til den slags motion. Jeg har været sportsdanser i mine meget unge dage, så glæden ved det ligger i mig.
    Zumba er så det, jeg skal danse nu. Tænk at styrketræning kan danses og være sjovt!
    Klem

    SvarSlet
  20. Ja det var i hvert fald en våd sommer. Jeg kan ikke huske, hvordan 1980 var, men den skulle have været lige så våd og lidt koldere så vidt jeg husker. Jeg synes det lyder som en god ide at gå en tur med afstikkere, så bliver det lidt sjovere.

    Dit gulv og det man kan se af stuen, ser så pænt ud. Gid mit kan komme til at se bare halvt så pænt ud :)

    SvarSlet
  21. Dejligt at du er altid er så beslutsom og energisk. Jeg er sikker på du hurtigt vil nå dit mål:-)vi er lige startet på linedance igen, det er også rigtig god og sjov motion:-)god tirsdag aften!

    SvarSlet
  22. Mette... De første 25 år af vores forhold, var det heller ikke noget der tiltalte Allan. Jeg ved ikke hvad der skete, pludselig en dag ville han bare gå til dans, så jeg troede han tog gas på mig :-)
    Dans og musik skaber masser af glæde :-)

    SvarSlet
  23. Donald.... Jeg husker heller ikke hvordan sommeren i 1980 var. Afstikkere er spændende :-)

    Tak... det er også næsten helt nylagt, og selvfølgelig kan dit blive ligeså pænt :-)

    SvarSlet
  24. Prikker... Det kan ellers godt trække noget ud med de beslutninger. Erfaringen siger mig dog, at det tager sin tid inden målet er nået.
    Linedance er også nogen man KAN danse uden partner, det har jo også sine fordele, hvis den ene ikke har interessen, men sjovt at lave noget sammen.
    God onsdag, for tirsdagen er snart væk :-)

    SvarSlet
  25. Åh, hvor jeg kender det - for mange middage eller rejser; for meget god mad og lidt vin! Men det lyder som om, at du tager godt fat om det - det er flot! Og der er ikke noget bedre end at vende gennemblødt hjem - af de rigtige årsager.

    Så kan du nyde denne weekends udskejelser :-)

    SvarSlet
  26. Nille... Man siger eller hvad der let kommer let går, men sådan synes jeg ikke det her hænger sammen :-)
    Man kan jo hvad man vil, nogen gange skal der bare arbejdes hårdere for sagen.

    Weekenden bliver nydt, helt uden at tænke kalorier :-)

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)