fredag den 8. oktober 2010

Det stod malet i ansigtet

Da jeg træder ind i køkkenet, efter endt arbejdsdag, kan jeg se på Allan at der er noget galt. Han lignede en stor ulykke. Hvad er der galt, er der sket noget, spørger jeg. Ganske kort svarer han,  ja, det er der. Jeg tænker bare åh nej, hvad nu, vi har ikke brug for at kæmpe med mere.  Hvad er der sket. Jeg har krafte….  fået en P-bøde…… det ærgrer mig meget. Jeg bad  medpassageren om at stille P-skiven, og han sagde, den stod som den skulle. Har du så lært noget af det… Ja, det kan du f…… tro.

P-bøde

Selvfølgelig er det ærgeligt siger jeg, men jeg troede da, det var noget der var meget værre. Allan fortsætter….Nu ønsker jeg mig f…. en elektronisk P-skive til den bil også. Gør du bare det, men nu skal du da også passe på, at du ikke kommer derhen, hvor du slet ikke skal tænke eller bruge hovedet mere. Ja, jeg ved det godt, men det irriterer mig. Ja, ja, vi overlever nok den regning. Allan har temperament, så der gik lige en halv time, inden han kom ned på jorden igen. Jeg selv tjekker endnu altid den elektroniske P-skive.

Allan parkerede ca. 15 min. og det koster så lige 590,- . Sådan en timeløn kunne jeg godt tænke mig at have. .

4 kommentarer:

  1. Det er da også bare så irriterende. Sidst jeg fik en bøde var den dag, hvor vi lige var skiftet til sommertid/vintertid. Så jeg stillede uret som sædvanligt efter bilens ur, men glemte altså lige det med en times forskel. Den forglemmelse tror jeg parkeringsselskabet scorede mange penge på...

    SvarSlet
  2. Mia, ja det er ærgerlige penge, man ikke får noget for. Din fortælling får mig til at tænke på om vores P-skive selv kender klokken, når nu vi skal stille uret igen. Der er lige en opgave til manden her i huset.

    SvarSlet
  3. Det er øv-penge at skulle af med, men jeg kan nu også godt komme i tanke om meget værre ting, der kunne have været grund til ærgelsen..
    Hav en dejlig aften Pia.

    SvarSlet
  4. Nemlig Inge. Medpassageren har i dag spurgt om centrallåsecystemet stadig virker efter den behandling døren fik. ☺ Jeg syntes vi er meget heldige ☺
    Du må have en dejlig aften

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)