søndag den 3. oktober 2010

Musik, sang og X – Factor

I min naivitet, troede jeg, at det var de håbefulde, ofte unge mennesker, der helt af egen fri vilje mødte op til auditions, til det enormt populære tv-program X-Factor. Der er nu rykket en del ved min opfattelse. Jeg ved ikke, om det altid er foregået sådan, eller det er en ny strategi, DR har lagt for dagen, for at kunne slå deres egen rekord igen i 2011. Sandt er det i hvert fald, at DR i år har en talentspejder ude. På You Tube, har hun fundet noget musik af denne unge mand, som er min lillebror. Mark fik en meget rosende mail tilsendt af en casterassistent fra DR. Hun opfordrede ham til at møde til auditions, enten i Århus eller København med sin guitar på ryggen.

MSA-musik

Det er med Marks tilladelse, at jeg skriver dette indlæg. Han lægger selv meget af sin musik ud på You Tube, og er derfor ikke anonym. Mark er meget beæret, over den tilsendte mail, men det er ikke nødvendigvis altid lykken, at blive hevet frem i tv, hverken for det gode eller dårlige. Ingen kan jo vide hvilken vej det fører.

Der er meget mere at finde fra Mark Stig Andersens hånd og mund på You Tube. Eller tryk på et af disse link og hør vidt forskellige musikgenre. Dire Straits - Sultans of Swing - Kim Larsens Kom igen - Rasmus Seebachs Den jeg er. Et par gamle favoritter Kapitalismen og En træt gammel dreng eller noget helt, helt andet. Du har selvfølgelig også mulighed for at springe det hele over ☺

Den unge mand valgte auditions fra, men svæver stadig på en lyserød sky, og det vil han gøre meget længe ☺

5 kommentarer:

  1. FLOT og godt gået af fætter Mark.
    Den ene af mine niecer er vist stadig en smule forelsket i ham efter fætter-kusinefesten på gården, hvor han gav en masse gode numre. Jeg tror ikke, du lagde mærke til H, men de blikke, hun sendte ham, var lige til en soap-opera ;-)

    SvarSlet
  2. Ups, den kunne vist misforstås...
    jeg mente bare, at det næsten var FOR tydeligt, hvad hun følte... :-D

    SvarSlet
  3. Ellen, jeg er da også stolt af min bror, men vores far ville have været endnu mere stolt. ☺

    Jeg har slet ikke observeret nogen blikke fra niecen, og har heller ikke hørt noget andre steder fra

    SvarSlet
  4. :0) Det synes jeg er totalt sødt.. Det er dog desværre også gået mine øjne forbi :0)

    SvarSlet
  5. Mark.... Du havde jo dine øjne andre steder :-)

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)