lørdag den 30. juni 2012

Arbejde haves i rigelige mængder

De fleste ledige timer i denne uge, er brugt i haven. Nu er det ikke fordi der har været så mange ledige timer, før i dag. I hverdagene bliver de fleste timer jo brugt på jobbet, men jeg har da pillet både det ene og det andet, dog mest ukrudt, mens Allan laver helt andre ting, da hans havearbejde kun indbefatter at slå græsplænen. Han har helt af sig selv støvsuget hele hytten i går, da det væltede ned med vand, og jeg sad begravet i papirer på jobbet, hvor det stadig er hektisk. 
IMG_5881 P1050581
I morges fik Allan ryddet op i den overfyldte aviskurv, mens kaffen blev drukket færdig. Jeg fik skrevet en indkøbsseddel, så han kunne komme ud og handle. Dagens høst fra drivhuset fik jeg hentet ind. Åh, hvor jeg nyder. Den lille chili smagte jeg en lille bid. Jeg kunne ikke lade være, men sådan helt uden noget tilbehør, var den godt nok stærk.
P1050858 P1050862
I dag har jeg pillet ukrudt til den helt store guldmedalje i 10 timer. Min tommel- og pegefinger er så ømme, så ømme. Mor havde godt af luftforandring, så hun har været her siden i formiddags, vel vidende at jeg skulle i haven. Hun forventer heller ikke at vi sidder og underholder hende, hun er glad og tilfreds bare hun må være sammen med nogen, og vimse lidt rundt og snakke eller passe sit strikketøj. For et par dage siden brugte jeg flere timer for at hjælpe hende med forskellige ting, så jeg skulle alså igennem noget af mit eget arbejde herhjemme. Mit arbejdet blev kun afbrudt af en hurtig frokost, og en tår eftermiddagskaffe i haven. Nå, ja og så et tøjskift, for det blev godt nok for varmt i solen, med t-shirt. Mor tilbød at plukke mine jordbær, og det fik hun så lov til. Resten af tiden gik mest med at snakke og se på, at vi andre arbejdede, og hun hyggede sig.
IMG_5898 IMG_5900
Allan har fået rettet vores tøjstøtter, som efterhånden var blevet noget skæve, og han fik sat en ny tøjsnor op. Derefter tændte han op i grillen, og mor blev spurgt om hun ville spise med, og det ville hun meget gerne. Jeg fik formet et par karabonader og lavet en skål salat. Et par pebersnacks blev flækket og fyldt med blød hvid ost Puck. Allan mente vi også skulle have hver en pølse. Et par ramsløgsboller blev hentet i fryseren, og da nogen skulle ud at køre bil, blev der ikke serveret alkoholiske drikkevarer, men en frisk hyldeblomstdrik pyntet med skivede jordbær.    
P1050865 P1050866
Da vi havde spist gik jeg en runde i haven, egentlig bare for at nyde synet af det hele, men inden jeg fik set mig om, var jeg igen i gang med at pille og klippe lidt hist og pist.
Stedmoderplante Lilje
Fuchsia Løvemund
Vejret har været helt fantastik i dag, også perfekt til havearbejde, da vi lige har fået en masse vand. Sådanne skønne dage gælder det om at udnytte på bedste vis, og det er altså ikke foran skærmen for mit vedkommende. Hvad dagen i morgen bringer vil tiden vise. Egentlig ville jeg gerne have ordnet det sidste have, men selvom jeg bruger lige så mange timer derude i morgen, når jeg næppe hele omgangen. Så måske bliver det noget helt andet!
       

10 kommentarer:

  1. En vidunderlig energi du har Den smitter :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Her slap energien op i eftermiddags :-)

      Slet
  2. Sikke en energi , lækker mad på grill , og en flittig Mand med støvsugeren ❤

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har ladet op i eftermiddag og i aften :-)
      Han kan godt, og noget skal han jo få tiden til at gå med :-)

      Slet
  3. Du giver mig helt dårlig samvittighed... Har slet ikke fået kigget på ukrudt denne weekend........

    Dine billeder er dejlige , lige som de plejer .. Man kan da kun blive i godt humør.

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Mit var så højt, at jeg ikke kunne undgå at se det :-)
      Tak, jamen godt humør er da heller ikke så ringe :-)

      Slet
  4. Du er altså flittig, og det lyder til at din mor også har hygget sig...God uge til dig..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Mor har bestemt hygget sig. Tak og det samme til dig :-)

      Slet
  5. 10 timer!!! Godt vi kun har en gårdhave, siger jeg bare :-D

    Jeg bestiller i øvrigt et drivhus i morgen - i Bilka sparer vi i denne uge 2500 kr på et på 9,9 m2 - og de leverer det oven i købet :-)
    Det er nogle rigtig flotte peberfruger, du har fået ud af det - jeg kan næsten ikke vente til næste år ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige nu ønsker jeg mig også "bare" en gårdhave, men til foråret vil jeg gerne have meget mere plads til at så en masse i :-) Sådan er det hvert år, men vi nøjes gør vi :-)

      Så sker det altså :-) Vi købte også i Bilka på tilbud, og fik det også leveret gratis, endda helt om i haven :-)
      Jeg synes også de er flotte og det bugner derude, så få I drivhuset samlet, så det er klar til en tidlig sæson :-)

      Slet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)