torsdag den 13. oktober 2011

Fødselsdagsmenu

Vi ville have været ude at spise på min fødselsdag, men der kom noget i vejen. På trods af en fyldt kalender lykkedes det os alligevel, at finde en aften, hvor vi kunne komme afsted, og få os et godt måltid mad.
Jeg har været hos Ole Hvid, at spise flere gange med arbejdet inde i byen, men Allan har aldrig haft fornøjelsen. De par gange vi har forsøgt, har de haft lukket. Med den erfaring i bagagen bestilte vi bord, så vi ikke kørte forgæves. Fredag og lørdag er der altid fuldt hus, så der går man ofte forgæves, hvis bordet ikke er bestilt i forvejen. Vi havde alligevel heller ingen ledige weekender de næste uger, så vi tog afsted en ganske almindelig ugedag, og der var pænt fyldt op med spisegæster. 
Tigerrejer Laks
Jeg ville prøve noget nyt, så min forret var: Store tigerrejer som i Syditalien. Godt krydret. Allan valgte min favorit: Varm og koldrøget laks med flødestuvet spinat. Den smager bare helt fantastisk, og portionen er et helt måltid i sig selv. Tigerrejerne var nu heller ikke så ringe, men jeg foretrækker laksen.   P1000161

Som hovedret valgte vi begge:  Steak af oksemørbrad med tilbehør. Kødet er altid så mørt, at det smelter på tungen. Grønsager og rodfrugter er helt perfekte, med bid i. Det er en fornøjelse, at spise hos Ole Hvid.
Vi var helt mætte og sprang desserten over. Selvom Allan havde meget lyst til et stykke varm æblekage med flødeskum, afslog han.

Aftenkaffen indtog vi herhjemme, hvor der var hjemmebagt squashkage, til de af os der kunne klemme lidt mere ned.

20 kommentarer:

  1. Tjaaa hvad skal man sige andet end: Uhhhhmmmmm hvor ser det lækkert ud...;D

    SvarSlet
  2. Annemaarie.... Det var også lækkert :-)

    SvarSlet
  3. Det spisested lyder lige som noget for mig Pia, hvor ser det lækkert ud, spørgsmålet er om jeg kan spise så meget?
    I kærlige tanker, god Torsdag aften.

    SvarSlet
  4. Uhm. Det ligner noget, der var værd at vente på.
    God fredag til dig.

    SvarSlet
  5. Hej! Här har det varit - 2 grader kallt i natt och frost. Men nu på morgonen skiner solen från en klarblå himmel. Ha en fin helg !

    SvarSlet
  6. Det ser lækkert ud. Jeg kender godt "Slotsbryggen" og jeg kender også lidt til Nykøbing F. - min fætter bor i en taglejlighed i huset ved siden af "Hvid".

    Forsinket tillykke med fødselsdagen, - det var en værdig måde at fejre den med så lækker en middag!

    SvarSlet
  7. Ja hjerteligt (forsinket) til lykke med fødselsdagen. Dejlig mad lyder det til. Vi har et sted i Hvidovre, der hedder Artiskok og der skulle maden efter sigende også være rigtig god. Jeg har endnu tilgode at spise der, for det kræver en særlig lejlighed at gå derind, synes jeg.

    SvarSlet
  8. Det ser rigtig godt ud - til lykke med fødselsdagen. :D

    SvarSlet
  9. Michael... Jeg ved jo ikke hvad du kan spise, men alle de mænd fra mit arbejde kan godt klare det, og nogle endda dessert også :-)
    Tak, god fredag aften til dig.

    SvarSlet
  10. Susanne, det var også lækkert :-)
    Også god fredag til dig.

    SvarSlet
  11. Janne... Ja, vi har også nået frysepunktet for et par dage siden, men lige nu klager jeg ikke.
    God weekend til dig.

    SvarSlet
  12. Donald...Der kan man bare se. Altså de gamle bygninger formoder jeg! Trist at det ikke er gået efter hensigten med Slotsbryggen.
    Tak skal du have :-) Jeg kan ikke finde nogen bedre måde at fejre noget på :-)

    SvarSlet
  13. Hanne tak :-) Du må finde en lejlighed, til at få det afprøve :-) God mad kan man aldrig få for meget af :-)

    SvarSlet
  14. Jens.... Tak :-) Det var godt. Man kunne også vælge suppe :-)

    SvarSlet
  15. Hej Pia.
    Et forsinket tillykke med fødselsdagen.
    Lyder til at det var noget lækkert mad.
    Ønsker dig en god week-end.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlet
  16. Hvor ser det bare super lækkert ud! Bliver total lækkersulten lige nu:-)rigtig god aften, knus:-)

    SvarSlet
  17. Godt at I fik plads, for det var da på tide med den fødselsdagsmiddag ;-)
    Det ser godt ud!

    SvarSlet
  18. Hanne Bente ...Tak, Min weekend er indtil nu helt perfekt :-) God weekend til dig også.

    SvarSlet
  19. Prikker... Det var lækkert, og jeg håber du finder noget der kan tilfredsstille din lækkersult :-) God aften og god søndag.

    SvarSlet
  20. Ditte ... Ja, det syntes jeg også :-) Du måtte jo vente noget længere på din :-)

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)