lørdag den 1. oktober 2011

En uge i solen

Hvor er det skønt at cykle på arbejde, når vejret er som i disse dage. Jeg kan slet ikke få nok af det syn, jeg møder hver eneste morgen på min vej. Først ser jeg mosekonen brygge, hvor der er en lang skovstrækning på den ene side, og åbne marker på den anden side, inden jeg igen kører direkte ind i skoven, hvor dyrene er ude for at finde lidt morgenmad. Derefter kommer jeg ud på et mere åbent område og en dejlig bred grusvej med kig til vandet.
P9287686  P9287690
Lige før jeg er fremme på kontoret, er der dette dejlige syn.
P9287694 P9287696
På turen hjemad har solen fået magten og det er mindst lige så skønt. Der hænder det, at jeg møder lidt trafik, og ser lidt menneskeliv på markerne og på vandet. 
P9287698 lystfiskere
Selvfølgelig skal de par timer, det nu kan blive til, udnyttes ude i haven. Det kedelige ukrudt, men også det lidt sjovere. Æblerne og pærerne er plukket og lagt på lager.
P1000010 P1000013
Rødbederne er syltet. Gad vide om vi skal høste det hele endnu engang inden jul!
P9287703 P1000015
Selvom jordbærplanterne var klippet helt ned til jorden, så har de vokset sig store og grønne. Vi har allerede røde jordbær igen. De kan vist heller ikke finde ud af om det er sommer eller efterår. Der er masser af små bær, og op til flere røde af slagsen.

Haven kalder, og Mads vil også gerne have en hjælpende hånd med taget.

6 kommentarer:

  1. wow Pia, sikke nogle flotte billeder - DET er da bare for skønt at se mosekonen brygge - :) Det ville jeg gerne opleve !! Flot flot altsammen!!

    SvarSlet
  2. Det er nogle smukke billeder alle sammen, men det med bådene tager prisen. Det er helt utroligt stemningsladet.
    Det kan vist ikke gentages for tit, at jeg er ret grøn over din arbejdsvej. Du kan aldrig rigtig snakke med om 'just another day at the office', for du må kunne leve hele dagen på den tur ;-) - men okay - der er jo også dårlige dage, men dem gider vi ikke huske lige nu...

    SvarSlet
  3. Tak for (endnu) et kig i dit herlige billedalbum. Jeg synes, man kan se, at du er så inspireret, når du tager billederne. Og dine beskrivelser af hverdagen er også gode.

    Jeg vil næsten væde på, at der ikke kommer flere jordbær i år, for fra på tirsdag skulle vejret desværre atter vende tilbage til normalt efterår.

    SvarSlet
  4. Mariane.... Tak :-) Det er skønt at se og opleve det hele. Du må da komme en tur til Lolland så, for her brygger mosekonen tit :-)

    SvarSlet
  5. Ellen.... Tak :-) Min favorit er også båden. Det så så fantastisk ud, og da jeg tog billedet, kunne jeg absolut intet se i kameraet, så jeg var noget spændt. Just another day - joh, det tror jeg nok jeg kender, men en god start gør rigtigt meget :-) Jeg har ikke nogen dårlige cykeldage, ej heller selvom jeg skal hælde vand ud af skoene, når jeg kommer hjem og meget andet. Når bare det er på hjemturen, så er det kun sjovt.

    SvarSlet
  6. Hanne... Tak, velbekomme, og velkommen hjem :-)
    Jeg har i dag spist de 8 jordbær der var, og der er flere på vej. Spørgsmålet er bare hvor mange der endnu når at blive røde.
    Efterår på tirsdag, øv, det kan de da ikke mene, nu går det lige så godt :-)

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)