tirsdag den 4. oktober 2011

Fødselsdag – Hvad du ønsker skal du få

For, jeg skal lige tælle på fingre,  56 år siden, kom jeg til verden. Jeg går ikke særlig meget op i min egen fødselsdag, og ved heller aldrig hvad jeg skal ønske mig. Jeg har jo alt hvad jeg behøver.
Allan har siden i foråret sagt, at jeg skulle tage og købe mig et ny kamera, men det jeg har, er godt nok til mig, mente jeg. Og vi behøver ikke være to der bruger penge, det klarer Allan så glimrende helt alene. Hvis jeg ikke havde fundet noget at ønske mig til min fødselsdag, så var det da en gaveidé, sagde jeg til ham. Han og Fotocare har prøvet at overbevise mig om, at det bedste køb ville være et Fuji Fine Pix F550 EXR. Selvom det lyder til at være et godt køb, så bliver Fuji og jeg nok aldrig rigtige venner. Jeg var mere lun på et Panasonic Lumix DMC-TZ 20.    IMG_9471 kamera



















Jeg har kigget på “bedst i test” og fundet ud af, at det er hip som hap, om man vælger det ene eller det andet af disse apparater. Hos Ellen og Inge har jeg læst om tilfredsheden med deres lille Lumix. I Torsdags fik jeg allerede min fødselsdagsgave af Allan. Nu skal jeg så til at lære det at kende.     
Med posten er der også dukket en gave op fra Mads og Camilla. Min første blogbog, bestilt hos Blog2print.
P1000107 P1000106
For længe siden planlagde Allan og jeg, at vi skulle ud at spise i aften, men det er røget i vasken. Jeg skal på arbejde indtil vi skal mødes på Tårs kirkegård til min fasters urnenedsættelse, og efterfølgende traktement med den nærmeste familie.   
Min fødselsdag holdes først på lørdag, og jeg glæder mig nok allermest til at se og tale med Camilla, da det er længe siden vi har haft mulighed for at se hinanden. Vi har måttet nøjes med telefonen og mailen. Camilla og S… kommer med deres lille familie allerede fredag aften, og bliver til søndag, så der bliver ikke meget liv fra mig i Blogland den weekend.

14 kommentarer:

  1. TILLYKKE :-) og lækkert kamera. Lav en god dag.

    SvarSlet
  2. Tillykke med dagen. Jeg elsker mit lille kamera, som jeg fik til min for præcis 2 måneder siden. Jeg har lagt det i en lille læderpung og givet det fast plads i min taske. Det er med overalt.
    Nyd din dag....

    SvarSlet
  3. Tillykke med dagen og gaven, håber du får glæde af det...;D

    SvarSlet
  4. Tillykke med dagen og jeg håber du får nogen dejlige dages fejring!

    SvarSlet
  5. Stort tillykke med fødselsdagen Pia, og tillykke med de flotte gaver. Jeg er sikker på du bliver vild med dit nye Lumix, det er jeg i hvert fald med mit.. :-)

    SvarSlet
  6. Tillykke med dagen! Jeg fik også kamera i fødselsdagsgave. Har overvejet en blogbog, synes det kunne være hyggeligt at have det hele i bogform.

    SvarSlet
  7. Stort tillykke med både fødselsdagen og det nye kamera, som jeg tror, du bliver meget glad for. Nu skal du rigtig til at lege :-)
    Den ide med blogbogen er jeg også lidt vild med - jeg skal bare op og betale en herregård, fordi jeg har blogget i næsten tre år nu... Jeg skal lige vinde i Lotto - eller måske bare tage det en bid af gangen.

    SvarSlet
  8. Helle.... Tak :-) Det blev en dejlig dag, og den er ikke slut :-)

    Susanne.... Tak :-) Jeg har i forvejen et lille kamera, som følger mig overalt, men det har kun 3x optisk zoom, hvor dette er hele 16 x :-)

    Annemarie... Tak :-) det tror jeg bestemt jeg gør :-)

    Kirsten... Tak :-) Det gør jeg helt sikkert.

    Inge... Tak skal du have :-) Det var jo det jeg
    vidste, og det er rart at vide hvor man kan hente råd og vejledning :-)

    Lene.... Tak :-) Både kamera og blogbog er et godt ønske :-)

    Ellen... Tak :-) Jeg er allerede glad, og må lege og lære lidt efter lidt :-)
    Du som er så vild med bøger SKAL da eje dine egne blogbøger. De må skillinge sammen, de der skal give gaver til dig. Jeg kan stadig ønske mig et par stykker i julegave :-)

    SvarSlet
  9. Tillykke med dagen og med det flotte røde kamera.
    Når børnene bor hjemme er det deres fødselsdag der bliver fejret og når de er fløjet er de de voksnes tur ;0)
    Rigtig god fødselsdagsfest på lørdag!

    SvarSlet
  10. Hej Pia.
    Stort tillykke med fødselsdagen idag. Dejlige gaver du er blevet forkælet med.

    SvarSlet
  11. Kari... Tak :-) Jeg foretrækker stadig at fejre min fødselsdag uden alt det arbejde det kræver, men glæder mig altid meget til at være sammen med børnene :-)

    SvarSlet
  12. Nete... Tak, ja ikke :-)

    SvarSlet
  13. Jamen tillykke med dagen Pia!
    Og tillykke med det lille, lækre, røde kamera; jeg er næsten ikke misundelig :-)

    SvarSlet
  14. Janne... Ok :-)

    Ditte... Tak skal du have. Du har jo også et stort og godt kamera :-)

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)