torsdag den 25. oktober 2012

Mallorca 5 – Himmelsk afslutning

Ved hjælp af bilen, opdagede vi, at der var lidt vi kunne udforske til fods i vores område, hvis vi bevægede os i den modsatte retning.
P1070323 P1070335
Der var bedre badeforhold, lod vi os fortælle, vi afprøvede det ikke selv, og der var tydeligvis luksushoteller. Begge dele er vi sådan set ligeglade med. Vi skal jo kun bade under bruseren og sove i lejligheden.
P1070341 P1070389
Hvad det er for et træ, vi så, har vi ingen anelse om. Billedet viser frøkapsler på størrelse med valnødder. Er der nogen der ved hvilket træ det er, vil vi da gerne vide det. “Nogen” der gik forbi sagde det var blommer. De kan da aldrig have set en blomme… Vi gik hjem for at indtage frokosten på terrassen, og hvile benene inden vi tog endnu en tur i byen. Vi havde kun lige sat os, da det pludseligt, som det nu en gang gør dernede sydpå, blæste gevaldigt op. Kort efter stod det ned i stænger, og det kan nok være der kom liv i hele strand- og poolfolket, de løb som var det selve livet det gjaldt. Det tordnede og bragede i en halv time, luften blev renset, og det gode vejr kom igen, dog med lidt mere normale temperaturer. Det blev endda så køligt, at vi måtte have en trøje på, da vi hen under aften begav os ud på endnu en tur. Om natten fik vi også en pæn omgang torden.
P1070312 P1070316
Lørdag skulle vi forlade hotellet værelset senest kl. 12:00. Vi skulle først med bussen kl. 16:00 og sjovt nok føler vi os pludselig altid lidt hjemløse på afrejsedagen. Os som alligevel nærmest aldrig benytter hverken lejlighed eller dets område i løbet af en hel ferie. Vi tog selvfølgelig endnu en tur rundt i byen, og selvom vi havde bestilt mad i flyveren, så sørgede vi alligevel for at få os et godt måltid mad. Vi har før været 12 timer forsinket.
P1070393 P1070395 P1070396
Den sidste time, inden vi skulle med bussen, tilbragte vi på hotellets poolområde, med en cappuccino. Igen ville Allan gerne have kage til. Det kunne hotellet ikke klare, men pludselig kom “tjeneren” hastigt forbi, mens han sagde vent, vent.. Hurtigt blev der serveret en lille pakke kiks med chokolade og Allan fik julelys i øjnene. Mere skal der såmænd ikke til at glæde ham. Han ville også gerne dele, men jeg holder mig til det jeg ved hvad er.
P1070399 P1070401
Mens vi sad der, begyndte det at regne igen, og det væltede ned hele vejen ind til lufthavnen. Der var store mængder vand på vejene og fare for aquaplaning selv på motorvejen. Vores egen buschauffør formåede under kørslen, at give os selv et par gevaldige brusebade helt op på sideruderne.
Da vi skulle med lufthavnsbussen ud til selve flyveren,Regnbue i lufthavnen, Palma så vi den flotteste og bredeste regnbue, vi længe har set. Åhh hvor ville jeg gerne have skudt et par billeder af den, men mig og min køresygetendens gav ikke mulighed for dette. Jeg er nød til at holde fast i et eller andet stabilt med mindst en hånd. Hvis jeg skal kikke ud, skal det være i kørselsretningen, og det kun hvis bussen ikke drejer, ellers må jeg nøjes med at stirre på et dumt sæde, der ikke flytter sig. Der var åbenbart meget langt ud til vores fly. Vi kørte rundt mellem bygninger, biler og fly længe, så jeg var bange for at regnbuen forsvandt inden jeg fik mulighed for at fotografere. Jeg nåede to skud af de sidste svage stråler inden den forsvandt helt og jeg kunne stige ombord på flyveren. Vores ferie kunne ikke være lagt på et meget bedre tidspunkt. Ugen efter lovede de regn og efterår på Mallorca, og vi kom tilbage til et tørt men meget koldt Danmark.
Under ferien har vi kørt godt 640 km rundt på øen i bil, men vi nåede også at gå mere end 83.000 skridt på vores udflugter. Det “løse” er ikke talt med. Der er meget mere at vise og berette om fra ferien, men alting skal jo have en ende, og det må alle mine mygstik altså også meget gerne snart få. Allan har ikke fået et eneste.
Flere himmelske billeder her

1. Hvor har I dog været heldige med vejret. Det er langt I er kommet rundt både i bilen og til fods.

Dine myggestik skal nok forsvinde, men det kan tage lang tid; mine varer altid to uger, bla. fordi jeg ikke kan lade være at kradse i dem.

1. Vi var utrolig heldige med vejret.
      Det er i dag 2 uger siden jeg blev overgået med mygstik, og de ser slet ikke ud som de er på vej væk. De klør jo hele tiden, så man bliver nød til at kradse :-) Jeg får vist glæde af dem et par uger eller mere endnu :-)

2. Det lyder som om I var heldige med vejret dernede.. Myggestik skal man bare blive ved at kradse hul på, så holder de længe.. ;-)

1. Vi var rigtige heldige.
      Haha... Jamen så fortsætter jeg med at kradse :-)

3. Så flotte bilder fra Mallorca! Skulle ønske jeg var der nå og ikke her i snøværet.

1. Uf, sne det har vi heldigvis ikke her, men der er udsigt til der kan komme lidt i morgen.

4. Härliga och fina bilder från Mallorca!
    Ha en fin kväll!

1. Tak og en dejlig aften til dig :-)

5. Tak for turen til Mallorca :-)

6. Himmelsk er ordet for slike opplevelser!
    Flotte bilder!

1. Tak :-) ferien gav mange himmelske oplevelser:-)

7. Jeg har fulgt jeres skønne tur..tak for de flotte billeder ;-)
    Hvor er der hyggeligt at se krydseren...det bruger jeg også på ferier ;-D

1. Velbekomme :-)
      Krydsord er vigtigt at have med i tasken :-)

8. Nydelig tur.
    Takk for turen.
    Mormor

9. Endnu en række skønne billeder fra Mallorca. Det var godt, at I havde smukt vejr det meste af tiden. Her har det haglet nu til aften, så vinteren nærmer sig hastigt, hvis den ikke lige er kommet :-)!

1. Det rusker også noget udenfor her lige nu og nedbøren slår mod ruderne. Jeg vil gå ind og lægge mig under dynen nu, tror jeg :-)

10. Hahaha - blommer ... pffftt :-D
    Det har været hyggeligt at have været med jer på Mallorca :-)

1. Valnødder havde været et bedre skud, selvom det også er helt ved siden af :-)
      Godt, og jeg glæder mig til at tage med jer til foråret :-)

11. Fin afslutning på jeres Mallorca-tur. Dejligt, at det kunne vente med at regne til allersidst :-)

1. Vi er også ganske tilfreds med det hele, altså lige bortset fra mine mygstik :-)

12. Øv for myggestik, men heldigt at I fik det gode vejr..God weekend til dig..;-D

1. Vi fik alt det gode vejr vi kunne ønske os, og lidt til. Tak, og god weekend til dig :-)

13. Utrolig heldige i har været med vejret, en dejlig ferie i har haft og Allan fik sin " kage" til kaffen ,,,,,

1. Det hele flaskede sig på bedste vis :-)

14. Fine bilder fra Mallorca!
    Ser ut som dere hadde en herlig tur :)

1. Vi havde en rigtig dejlig tur :-)

15. Tak for turen til Mallorca. Jeg skal vende tilbage hertil, hvis vi vælger at tage dertil på et tidspunkt, idet her er meget inspiration at hente.

1. Velbekomme og tak :-)
      Du skal være så hjertelig velkommen :-)