I mandags på jobbet, kom der en helt lille blomsterbutik ind ad døren. Jeg tænkte om der mon skulle foregår noget jeg ikke var vidende om. Der fulgte ingen besked med, om hvor de kom fra. De to budbringere sagde blot, at de havde fået lov til at aflevere dem på kontoret. Udenpå var der dog noteret, hvem der skulle have dem. Jeg fik ringet til en af de heldige, så han kunne komme forbi kontoret og dele ud til de respektive modtagere. Kollegaen var selvfølgelig nysgerrig, men jeg ville ikke sige hvad han skulle hente, men blot at han skulle komme forbi samme dag, så han kunne nå at dele ud til de andre to inden fyraften. Han havde nær tabt både næse og mund af bare overraskelse. Da han endelig fik samlet sig efter at have spurgt utallige gange om hvem og hvorfor, uden jeg kunne give svar, sagde jeg: “Du kunne jo starte med at åbne dit kort, og se om det siger dig noget.” Det viste sig, at alle fire blomsterdekorationer var fra en kunde, vi har udført et stykke arbejde hos. Kunden var så tilfreds med resultatet, at det måtte siges med blomster og et personligt kort til hver. I dag fortalte chefen mig, at han havde fået en sammenplantning af … Det ved jeg, og du er ikke den eneste, sagde jeg. Han blev lige så overrasket, som min kollega, da jeg fortalte historien, og mon ikke de andre to også er blevet det! Jeg selv må nøjes med at nyde chefens blomst, som står og pynter på kontoret, men det er da næsten også det samme, som hvis jeg selv havde fået den forærende.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Når en kreditor får nyt IT-system, kan der let gå kuk i tingene. Der stod åbenbart ikke det samme på “min” regning, som der gjode i kreditorens bogholderisystem. Det fandt vi ud af, da jeg sendte en mail vedr. forskellige fejl og mangler, og spurgte om hun ville se på det.
Svaret var: Det lyder mærkeligt! I mit system står der ……………..Der er vist et eller andet jeg lige skal have fulgt op på. Tænkte om jeg måtte ulejlige dig med evt. at maile bilaget til mig, så jeg kan se det! Det drejer sig om faktura nr….. Er det samme fakturanr. du taler om?
Ja, vi taler om samme fakturanr. Det samme problem er faktisk gældende for faktura ….. Jeg vedhæfter bilagene.
Jeg beklager alt det rod! Jeg tjekker op på dem begge og skriver til dig senere! Tak for din tålmodighed!
Hvor er det dejligt, at jeres kunder er så tilfredse, at de ligefrem sender blomster.
SvarSletDet må være rigtig skønt sådan at komme hjem til nybagt brød. Det er en af ulemperne ved at bo alene, så oplever man aldrig den slags :-)
Tilfredshed og påskønnelse er en god ting, men dette var til overflod, synes jeg. Kunden fik jo trods alt også en regning fra os, som hun kom og ville betale i dag, og så var hun ked af hun havde glemt kontoret (mig) men hun kunne se chefens stod der.
SletDet er det skam også, men jeg havde næsten opgivet, at det ville ske igen. Næh, det gør man jo ikke :-)
Hvor sødt af kunden at sende blomster som tak for hjælpen..Og hvor dejligt at komme hjem til hjemmebag, det er heller ikke så ringe endda..;-D
SvarSletDet var ovenud flot. Kunden var bare så glad for at det blev klaret så hurtigt og fint, og endda inden jul.
SletAt komme hjem til sådan et hus, er slet ikke så ringe :-)
Uhm, hjemmebagt brød! Stakkels Mads, det må da være til at få svip af, at der ikke forlængst er sket noget i den sag. Han har vel varme i huset, eller er det blevet lukket helt ned?
SvarSletDet er irriterende at det skal tage så lang tid inden nogen har tid at kigge og udregne en erstatning. Han har varme i huset, men det fiser jo ud lige så hurtigt, da der er åbent til det fri via gulvet, som er brækket op. Lukkede døre hjælper lidt på stue og badeværelse, men de ligger i hver sin ende af huset.
SletTågen letter...! Jeg håber, at der er kommet grønt lys fra forsikringsselskabet?
SvarSletBlomster og brød, herlige sager :-)!
Det gør den, før eller siden :-) Grønt lys, kommer tidligst i næste uge, hvis håndværkerne og forsikringsselskabet rubber negle, så det håber vi de gør og at det ikke er mere kompliceret end som så.
SletJa :-)
Ihhh hvor er det træls for Mads at han ikke kan komme videre, og få styr på huset igen. Jeg håber virkelig han snart får positive tilbagemeldinger.
SvarSletLækkert med flotte blomster og nybagt brød.
Det er træls at vente. Vi håber på godt nyt i samlet flok.
SletLækkerier til både øjne og mund :-)
Skønt at modtage blomster som tak for godt arbejde. Og hvor er det skønt at komme hjem til nybagt brød :)Det er da lækkert både at dufte til - og at spise :)
SvarSletLivet kan være fyldt med overraskelser, også de gode af slagsen :-)
SletØv, stakkels Mads, men det er vist ikke en mølle, der maler vildt hurtigt ...
SvarSletSådanne kunder ville jeg gerne have - og også sådan en mand.
Men bare rolig, du skal nok få lov at beholde Allan, og min mand har såmænd allerede lovet mig, at der vil ske ting og sager i den kulinariske retning fra og med nytår. Tror du lige, jeg glæder mig?
Forsikringsselskaber arbejder vist sjældent hurtigt. Vi håber bare det ikke trækker i langdrag.
SletKunden syntes der er for lidt påskønnelse i lille Danmark. Selvfølgelig glæder du digetter manglede da bare andet :-) Jeg glæder mig også, for i dag har Allan indkøbt til en ny portion bagværk :-)
Hjemmebag er godt, det forstrækker også pengene. Dejligt med kunder der værdsætter indsatsen - hvilket vel er lidt i modsætning til forsikringsselskabets tempo. Må der snart ske noget.
SvarSletHjemmebag er det bedste der findes. I mine yngre dage købte vi ALDRIG nogen former for brød eller kage. I dag ryger der dog oftest rugbrød i kurven, men med udsigt til et nyt liv med Allan som folkepensionist og mig som delvis arbejdsløs, havner vi måske der igen. Ja, der må godt snart ske noget i rørskadesagen.
SvarSletnemlig,,,,, her bager vi også selv brødet , både det grove og det fine,det smager nu bedre og koster meget mindre,
SvarSletærgerligt med den rørskade i sønnens hus, håber for ham at det hurtigt bliver lavet, men de forsikringsfolk er ikke lette st dsnse med ...pøj pøj
Hjemmebag slår alt :-)
SletHvis bare de folk var startet med dansen, da musikken begyndte :-) Tak
Jeg håber Mads finder en løsning og kommer på plads igen. Det må være en prøvelse - især når man lever et travlt liv med venner og bekendte.
SvarSletMads har lige fået grønt lys af forsikringen, så der er selvfølgelig glæde i det lille hjem. Mads er et meget tålmodigt menneske, men han var ved at være lidt træt af at han intet måtte røre.
Slet