mandag den 6. september 2010

Hjemmebagt nøddebrød og knækbrød med hokaidomarmelade

For små små 14 dage siden, fik jeg en lækker opskrift på nøddebrød. Indholdet er udelukkende diverse nødder, æg og olie. Det tager lidt tid at male alle disse nødder, men brødet er lækkert og fylder godt, og det er oven i købet meget sundt.

Nøddebrød

Jeg har så mange hokaido, som vi syntes smager godt som suppe, og som bagte både i ovn, samt vendt på panden med løg og nødder. Og vores favorit er en lækker hokaidogratin med ost. Nu har jeg prøvet at lave hokaido-marmelade med appelsiner.

Hokaido Hokaidomarmelade

Opskriften på knækbrød fik jeg da jeg købte mel på kulinarisk dag på Rosenfeldt Gods. Knækbrødet er lavet i løbet af ingen tid. Det er en smule blødt, men det knaser fint af alt fyldet. Måske skulle det have haft lidt mere tid i ovnen end angivet.

Fuldkornsmel Nyord knækbrød

2 kommentarer:

  1. Hej Pia, måtte lige forbi din blog, nu du var så sød at besøge min. Tak for din kommentar, har svaret på den på min blog :)

    Hvor ser det brød bare lækkert ud.

    SvarSlet
  2. Tak Solrun, jeg har set kommentaren ☺ Brødene er også lækre kan du tro.
    I ønskes rigtig god tur rundt i Randers.

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)