søndag den 12. juni 2011

Pinselørdag og pinsesol

Da vi nu har investeret i den campingvogn,  havde vi faktisk planlagt, at campere i pinsen, men så dumpede for længe, længe siden en indbydelse ned i postkassen. En rigtig god ven ville fejre sin 60 års fødselsdag. Vores campingferie var jo ikke bestilt, kun planlagt, og planer er som bekendt til for at kunne ændres.
Denne ven, mødte vi for første gang den 5. juni 1983, da vi var i lufthavnen for at hente vores børn. Selvom vennerne senere flyttede fra Lolland, har vi formået at holde kontakten.
Vi havde ledt efter campingpladser, men uanset hvad, betød det alligevel Taxa, da afstanden blev for stor. Vi besluttede, at en af os måtte være afholdende, og være chauffør. I fredags, da jeg kom hjem fra job, havde Allan fundet en lille kommunal campingplads i Slagelse, 1,5 km fra hvor festen skulle holdes. Allan ringede for at være sikker på der var plads.
Vejret er ikke altid til at regne med, så der var rejst telt i gården. Vennerne har en pragtfuld have, som I kan se på billederne, og vejret var helt med os. 60 mennesker var samlet, til en dejlig forret med bl.a. røget laks. Hovedretten var pattegris tilberedt i en kæmpe webergrill, og slagterens helt specielle hjemmelavede kødfyldte pølser, masser af lækre salater og nye kartofler. Vennen, som er bager, havde til kaffen og den søde tand, bl.a. lavet disse jordbærstænger.
Sikke en fest vi har haft. Vi er helt sikker på, at vi sad ved det allerbedste bord. Ihh hvor vi hyggede. De andre gæster, mente de havde fået det bedste bord. Vi travede “hjem” og gik til køjs kl. 3. Vi blev inviteret til morgenmad, men da vi havde taget med, så vi kunne klare os selv, selvom vi alle 4 er morgenmennesker, blev vi enige om at passe hver vores. Vi lovede dog at kigge ind når vi hentede bilen.
IMG_6059Allan og jeg sad og nød morgenkaffen i det herligste solskinsvejr, inden vi til fods begav os om til vennerne. Vi ankom ved 10 tiden, og de var selvfølgelig allerede igang med at pakke sammen og rydde væk. Vi gav en hånd med, og hurtigt var det meste afleveret, transporteret på sækkevogn, til udlejeren i naboejendommen. Vi nød nogle timer i solen med kaffe, frokost og mere kaffe, inden vi kørte hen og spændte campingvognen for. Vi fik både gris og kage med hjem, så vi har haft let aftensmad. Vi er lidt matte i betrækket, og glæder os til en lidt længere nattesøvn, så vi er friske til morgendagens program.

1. Det er da smart, at man kan campere lige i nærheden, så man har sit "hotelværelse" med sig. Jeg har det lidt ligesom dig med campingpladser, men jeg må indrømme, at jeg vænnede mig lidt til dem, dengang vi havde en autocamper. Og nu savner jeg både den og campinglivet, så det kan ikke gå hurtigt nok med at få anskaffet en ny... :-) Skal jeres sommerferie så være en campingferie i år??

2. Det er dejligt at campere, hvad enten det er i vogn, hytte eller telt..Smart at I lige kunne trave hjem i seng...Det ser forresten rigtigt hyggeligt ud..;-D god 2.pinsedag til dig..

3. Hold da op I har haft nogle dejlige dage :-) Heldige jer, her er vi alle forkølet og vi er hver især gået lidt ind i os selv, indtil vi har fået det bedre.
    Så det er dejligt at høre om jeres hyggelige tur. Og igen flotte billeder!
    Lene

4. Mia... Det er nemlig rigtigt smart :-) og det er hyggeligt. Man kan vænne sig til alt, når der bare følger en masse godt med :-)
    Sommerferien bliver campingferie i år - Fyn!

5. Annemarie.... Hver ting har trods alt sin charme. Ja, deres have ville jeg gerne haven, har bare ikke lyst til alt det arbejde der følger med ;-)
    Tak, og det samme til dig :-)

6. Lene.... Det har vi nemlig :-) og tak skal du have.
    Rigtig god bedring til jer alle sammen.

7. Hej Pia.
    Det var da praktisk at I kunne campere tæt ved det sted I skulle til fest.
    To flue med et smæk - både fest og campingtur.
    Ha´en god mandag aften.
    Knus Hanne Bente

8. Hanne Bente. Det var nemlig dejligt :-)
    God aften til dig også.

9. Det lyder som en dejlig fest I har været til, og så skønt når alle sidder ved det bedste bord.. :-) Det gjorde jeg også lørdag nat.. ;-)

10. Inge... Det var det bestemt også. Jeg får heldigvis næsten altid det bedste bord, det fornemmer jeg også at du gør :-)

11. Ja Pia, det synes jeg næsten altid jeg gør.. :-)

12. Hvor er vi bare heldige Inge :-)