onsdag den 30. august 2017

Island 5 – Den Blå Lagune inden vi flyver hjem

Mandag den 10. juli 2017
Vi kunne heldigvis få morgenmad allerede kl. 7:00, så vi stod sammen med andre morgenmennesker og ventede på, vi kunne blive lukket ind i restauranten. Der var 45 minutters kørsel til lufthavnen, hvor vi skulle være senest kl. 11:00, men der skulle bilen også både være tanket og afleveret. P1140029

Hvis vi var heldige at trafikken gled, så kunne vi nå at se Den Blå Lagune, som (også) hører til en af Islands største turistattraktioner. Så populær, at man skal bestille tid i forvejen, hvis ikke man vil komme forgæves. Folk strømmede til i busser og fra anden side, så der var allerede kø i flere rækker til badeland og wellnessbehandlinger. Sådan noget kunne vi ikke drømme om at bruge hverken en hel eller halv feriedag på. Vi ville bare se, hvad det er, der tiltrækker så mange mennesker. P1140034

Fra cafeteriet er der en fin udsigt over et stor areal af badelandet, men en ansat sagde, at vi da bare kunne gå ud ad døren, som han pegede på. Det gjorde vi så. Der er ingen tvivl om, at det er et populært sted. Et rigtigt udendørs badeland med alt indenfor rækkevidde. Der ligger en bar ude midt i vandet, så man svømmer, går eller sidder i det varme vand og nyder en drink eller slush ice. Allerede kl. 9 var der mange, der havde en drink i hånden.

Andre gik rundt ude i vandet med mobilen eller et kamera i hånden. Alene dette billede kan dokumentere de første 5 personer.
Vi forlod bygningen, og så os lidt omkring udenfor, inden vi gik tilbage til bilen og satte kursen mod Keflavik lufthavn.
Bilen blev tanket og afleveret og tjekket grundigt af Europcar. Det er ikke så tit vi oplever det. Ofte skal vi bare smide nøglen i en postkasse eller en brevsprække. Den sidste del af rejsen forløb helt efter planen. P1140047
Foruden de godt 2200 kørte kilometer i bilen, fik vi da også travet lidt. 66.487 skridt blev det til. Et snit på godt 11.000 om dagen. Kryds og tværs samt strikketøj, kom overhovedet ikke ud ad kufferten. Selvom vi alle steder har haft dejlige værelser og ikke mindst rigtige gode senge, er det ikke hotelværelserne, vi har opholdt os på. Det plejer vi nu heller ikke, men jeg troede måske, det ville blive anderledes denne gang. At vi ville sidde og slappe af om aftenen, men nej, vi sad jo så rigeligt i bilen. Og selvom sengene var nok så gode, formåede de altså ikke at holde på os mere end maksimalt syv timer.

Vi landede her på Lolland klokken  20:15 (urene skulle jo stilles to timer frem igen) Det var dejligt, at jeg havde en hel feriedag tilbage, inden jeg atter skulle på job. Det var en af årsagerne til at vi valgte, jeg krævede, at turen kun skulle være på 6 dage. Jeg har brug for at være lidt hjemme også.

Efter Islandsturen var jeg på arbejde fire uger, inden det atter var ferietid. Denne gang 2 uger, som også er overstået, og hverdagen har for længst indfundet sig igen.

1. I nåede da også en del på de seks dage :-)
    Jeg var i Den Blå Lagune, men det var i marts, så der var ikke ret mange mennesker. Det vand er altså en speciel oplevelse!

1. Island har været et ønske i flere år og vi er ovenud tilfredse..
      Årstiden gør helt sikkert en stor forskel. Var der noget med, du også var ude at bade i det? Vi har været i termalbad i Ungarn, så vi kender godt oplevelsen af ekstremt varmt vand, som tager vejret helt fra en, men har man ikke prøvet det, kan man ikke forestille sig, hvordan det føles.

2. I fik godt nok nået at se meget på den tur. Tak for med-kig :-)

1. Vi har set andet og mere end foreslagene fra rejsebureauet, så vi glade og tilfredse. Jeg må så tilstå, at der var et par foreslag som vi droppede, fordi det enten ikke har vores interesse, eller fordi vi brugte mindre tid som f.eks. her i Den Blå Lagune.
      Du er, til hver en tid, hjertelig velkommen til at kigge med :-)

3. Det har været en dejlig oplevelsestur, med masser af skønne indtryk.
    Det at rejse selv, som par, og ikke skal følge et selskab giver rig mulighed for at tilpasse turen helt efter eget ønske.
    Den Blå Lagunes aktiviteter lyder som bassin på et hotel på charterrejsen, med undtagelsen af placeringen. Jeg ville nok heller ikke prioritere besøget højere end jer.
    Glæder mig til at læse om ferien i DK, ved jo i var på tur rundt i Jylland.

1. Neteop det, at vi er helt fri og ikke afhængige af nogen og noget er det vi allerbedst kan lide. Store grupper tiltaler os absolut ikke, og så længe vi kan selv, gør vi det, og nyder det SÅ meget.
      Den Blå Lagune er et stort badeland, som vi kan genkende mange andre steder, også i Danmark. Her er det bare udendørs alt sammen.
      Det var også en dejlig ferie. Vi var langt omkring, og det kommer, men der er også andre oplevelser og gøremål, der trænger sig på.

4. Jeg har lige forsøgt mig med en kommentar til det nyeste indlæg, men et eller andet gik galt - og Google vil åbenbart ikke lade mig kommentere. Derfor prøver jeg her. Har i øvrigt tænkt at læse om Islandturen i sammenhæng en dag.

1. Mærkeligt, det kan Google ikke være bekendt, men somme tider sker der uforklarlige ting, og du må skrive, hvor du vil og Islandsturen bliver ved med at være her, om Google vil ;-)