torsdag den 8. august 2013

Mor har fået spenderbukserne på

P1110779Da Mark blev 30, fandt søster og jeg på den idé at give ham en bog med en ekstra lille gave i. Vi spurgte mor, om hun ville være med. Det ville hun gerne, men hvad skal jeg give ham, spørger hun.P1110775 Du kan give ham alt fra en kop kaffe til en rejse, svarede jeg, men du må selv lægge hovedet i blød og finde på noget. Da hun ikke har nogen internetforbindelse, blev jeg sat til at undersøge de forslag hun kom med. Der var rigtig mange gode forslag, men når det skal ganges med 9, blev det lige i overkanten af, hvad hun syntes var rimeligt at ofre. Det lykkedes dog til sidst at ramme noget, der passede hende og hendes pengepung. Hun inviterede os alle i Nykøbing F. Revyen
Revyhold 2013
Nogen foreslog at vi mødtes på Liva, hvor vi hver især bestilte mad og lidt at drikke, inden forestillingen begyndte. Vi var sent ude med bordbestilling, men fik en plads i kælderen, hvor der også er servering. Vi måtte dog vente meget længe på maden. Nogen af os begyndte at skæve til klokken. Vi skulle jo gerne kunne nå at spise inden forestillingen begyndte. Personalet undskyldte et par gange undervejs, og som kompensation, kunne vi frit vælge drikkevarer, kaffe eller dessert. Sidstnævnte var vist udelukket tidsmæssigt, så i denne varme faldt valget på kildevand. To store kander øl blev også plantet på bordet. Det blev dog ikke drukket. Vi havde jo hver især bestilt det vi ønskede at drikke.
 P1110785Vi nåede Revyen rettidig. Foran indgangen mødte vi børnenes gamle dagplejemor, som også er Marks, så der blev hilst og snakket. Flemming Krøll står som altid ved indgangen og  byder alle velkommen og giver hånd til alle dem der gerne vil. Det er faktisk rigtigt mange. Vi mødte også gamle dansevenner og fik en hyggelig snak i løbet af aftenen. Der var også andre mere kendte ansigter i Revyen, og da jeg så Kirsten Siggaard ved bordet lige bag os, kiggede jeg efter hendes mand, for ham måtte jeg altså lige hilse på. Vi har nemlig taget Handelseksamen sammen, og jeg har ikke set ham siden vi forlod skolen for 40 år siden, selvom jeg ved han tit kommer på disse kanter.
Det var en god revy. Flere ved vores bord lo gevaldigt, nogen kunne næsten ikke få vejret, mens andre godt kan more sig uden at grine højt. Der var mange gode numre, der kunne få smilet frem. 
P1110782
Pindsvinet gik foran min cykelrute i går morges. I dag er vi så heldige at have besøg af Camilla, som har ferie, så mens hun er ude at gå en tur, så jeg mit snit til at fabrikere dette indlæg, mens jeg passer kødgryderne.

18 kommentarer:

  1. Det er jo en navnkundig revy, så det var en rigtig god gave, som kunne glæde mange på én gang.
    Det er lidt sjovt med det grineri ved den slags lejligheder - jeg kan sagtens selv grine højt, og også nyde andres måske smittende latter, men dem, som griner fuldstændig hysterisk i én lang uendelighed, kan jeg såmænd godt undvære :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en god gave, som vi alle fik glæde af, og hun har det dårligt med at gøre forskel på sine børn, selvom vi alle siger at det er ligemeget. Jeg forstår hende jo godt, vi gør jo heller ikke forskel på vores børn.
      Latter kan godt smitte, men ikke hvis man griner, bare fordi man synes man skal eller fordi alle andre gør det. Jeg griner kun fordi jeg ikke kan lade være.

      Slet
  2. Revyer er som regel dejlige. Det er skønt at se sig selv - og andre - i fugleperspektiv. Jeg har ikke noget i mod at folk griner højt, hvis det er en smittende latter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Revyer og dilettanter kan være rigtigt underholdende. Det generer heller ikke mig, når folk griner hjerteligt og naturligt. Alene ud af det kan man jo selv få sig et godt grin :-)

      Slet
  3. Det var da en god gave og selvom det var lidt anstrengt med spisningen lyder det som om i havde en dejlig aften :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror nu de havde taget mundet lidt for fuld hos Liva, men vi kunne heldigvis hygge os i ventetiden, og så nåede vi jo at tale sammen. Det er der jo ikke rigtigt mulighed for under Revyen, hvis man vil have det hele med.

      Slet
  4. En god gaveidé, og det lyder som en hyggelig aften. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var heller ingen klager over gaven. Mark sagde, at det eller noget helt andet, måtte hun gerne gøre igen en anden gang.

      Slet
  5. Sådan en familie underholdningsgave er en rigtig god ide.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det og så kommer hun også selv ud :-)

      Slet
  6. En oplevelsesgave er noget af det bedste ... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig altid godt :-)

      Slet
  7. Sikke en festlig gave. Og ikke dårligt, at I alle kunne nyde godt af den :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var nemlig slet ikke så dårligt :-) Det gør ike noget at det bliver en tradition, st mor gi'r en omgang et eller andet :-)

      Slet
  8. Sikke en dejlig gave ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var ikke så tosset :-)

      Slet
  9. Sikke en skøn gave - det lyder hyggeligt :) Rigtig god weekend.

    SvarSlet
  10. Det var både dejligt og hyggeligt :-) Tak i lige måde.

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)