mandag den 30. juli 2012

Ferie – og ting sker

Det gik som min mavefornemmelse sagde mig. Sidste arbejdsdag, inden ferien, fik jeg min opsigelse. Lidt vedmodigt, men sådan er det. Med nød og næppe har jeg fået presset hele 7 dages sammenhængende ferie ind, inden de allersidste arbejdsbyrder kan fjernes fra mine skuldre. Vores ferie overlod jeg derfor helt til Allan, som længe har haft et ønske om at tage til Silkeborgsøerne. Jeg fik dog en lys idé, om at vi skulle tage turen over Samsø. Det syntes Allan var en rigtig god idé.
P1060413Jeg har ikke stillet spørgsmålstegn ved hans beslutninger, men bare spurgt, hvor vi skulle hen og bedt ham om at arrangere det hele, også pakningen af alt hvad vi ville få brug for. Normalt er dette ansvar delt imellem os, alt efter arten af arbejdsopgaver. Onsdag i sidste uge, var min første feriedag. Da jeg havde pakket mit eget tøj, og lidt proviant, satte vi kursen mod Saltbæk Camping. Allan har for første gang nogen sinde lagt alt sit eget tøj frem og næsten husket det hele. Da vi nåede Kalundborg, kommer der et udbrud fra ham, så jeg tror der er sket en katastrofe, men han har bare glemt brobizzen. Nåh, ikke andet, glem det, siger jeg. Vi kan da heldigvis komme hjem alligevel. Vi tog en enkelt overnatning i Saltbæk da vi skulle med færgen meget tidligt næste morgen. Der blev også tid til en lang spadseretur og en flot solnedgang.
Heste ved Saltbæk Solnedgang ved Saltbæk
Vi fik tre dage på Samsø. Allan havde valgt den eneste campingplads ud af i alt tre, der havde trådløst internet. Dvs. internetudbyderen er gået konkurs, så Samsø er helt uden trådløst internet. 4.000 borgere er ikke nok til at nogen vil arbejde for den sag, fik vi oplyst. Kun på biblioteket og en enkelt café er det muligt, så da vi tilfældigvis cyklede forbi biblioteket i Nordby, smuttede jeg en hurtig tur på internettet. Annemarie ville komme på vores kanter, og vi ville rigtig gerne have været sammen med dem, men desværre var vi ikke hjemme. Solopgang ved Sælvig på Samsø
På Samsø fik Allan ondt i sit brok, som han kaldte det. Han er blevet opereret for mange år siden. Det gik over, men da vi sad på færgen på vej til Hou, fik han så mange smerter, at han hverken kunne gå eller sidde. Vi talte selvfølgelig om hvad vi skulle, når vi kom i land. Allan kender min indstilling. Jeg nægter pure at køre med dyret campingvognen. Normalt er det heller intet problem, for Allan vil hellere end gerne selv køre. Jeg var dog klar over, at det måske kunne blive nødvendigt, at jeg satte mig bag rattet, for jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har set ham så forpint i ansigtet. Hou færgehavn
Efterhånden mente Allan ikke, at det var særlig sjovt mere for nogen af os, så vi satte kursen mod syd med det samme, da vi i denne situation trods alt helst ville være hjemme begge to. I øvrigt var det også begyndt at regne ret meget. Allan fik det meget bedre, så da vi nåede Horsens, overvejede vi i stedet at blive et par dage på Fyn, Tåsinge eller Langeland. Måske tage færgen til Ærø og cykle rundt derovre. Allan ærgrede sig lidt over, at vi ikke nåede til Silkeborgsøerne, som han havde glædet sig meget til vi skulle cykle og færdes til fods omkring, nu hvor han var helt frisk igen. Da vi nåede til Svendborg, og havde kigget på færgeafgange til Ærø, kom smerterne igen. Derfor besluttede vi at køre direkte til Lolland, hvor han var sikker på, at han skulle konsultere lægevagten, han ville bare lige have et bad først. I skrivende stund er lægebesøget dog udsat, fordi smerterne igen er forsvundet. Han sover sødt, og mon ikke det er på tide, at jeg følger efter!
Jeg følger op på Samsø i et andet indlæg.

1. Jeg er ked af at høre at du har mistet dit job, det er ikke sjovt og slet ikke op til en ferie. Det er synd for Allan, håber han får kigget på "brokken", så han kan komme rundt igen og synd at I fik afbrudt jeres ferie..Vi må besøge jer en anden gang, vi kørte også hjem fordi vi gad ikke ligge flere i telt i regnvejr, så hellere finde på nogle udflugter hjemmefra. Knus og god bedring til Allan.

1. Chefen var også rigtig ked af at skulle overbringe mig den besked lige op til ferien. Desværre har alle 15 medarbejdere, i hele landet, med samme funktion som jeg, fået samme besked, og det kom vist mere bag på mine kollegaer i butikken, end på mig. Faktisk var det rart endelig at få vished, og det har ikke ødelagt min ferie.
      Havde vi bare været hjemme, kunne I have fået en overnatning.
      Tak, det går op og ned med det "brok".

2. Jeg er ked af, at du er opsagt. Sikke en at gå på ferie med. Det må have krævet sin kvinde at give slip og overlade både planlægning og pakning af eget tøj til manden. Men til hans ros må sås siges, at han har da klaret det ganske udmærket :-) Nu håber jeg, at han får styr på smerterne, så I kan få ro på.

1. Som nævnt, kom det jo slet ikke bag på mig, så det har ikke ødelagt noget, men en ny uvished kommer selvfølgelig nærmere, dag for dag, det næste halve år.
      Pakningen gik fint, han mener dog at en tjekliste vil være godt til næste gang :-)

3. Træls at din mavefornemmelse holdt stik, håber du finder noget andet, eller måske lidt flere timer på dit andet job.
    God bedring til Allan, lyder som nok en operation af brokken.

1. Det håber jeg også jeg gør. Der er intet håb for flere timer på det andet job, men billet er lagt ind :-) Det kunne ellers være rigtigt rart og gøre livet lidt nemmere for mig selv.
      Han takker, men mener det er en periodisk fejl, som bliver svær at finde.

4. Nu forstår jeg hvorfor du skrev som du gjorde i din kommentar ovre hos mig - stakkels Allan, vi føler med ham begge to. Det er da også typisk, at sådan noget skal ske, når man endelig kan holde lidt velfortjent ferie ... Murphy igen, desværre ... hils ham endelig. Allan altså :-)
    Og du har mistet ½ fuldtidsjob, øv. Men ja - det vidste du jo godt - håber du finder en god løsning på situationen.
    Pøjpøj til jer begge med hver jeres :-)

PS:Har du set, at familiesammenkomsten er i Sverige til næste år? Det har du nok ...

1. Ja, han er selv mest ked af at ferien blev afbrudt, og vurderer stadig om han får noget ud af et lægebesøg. Han vil tage stilling senere siger han. Lige nu fejler han ingenting.
      Jeg leder med lys og lygte efter et erstatningsjob, men det ser lidt håbløst ud. Jeg vælger at se det positive, og vil så "bare" nyde to næsten faste ugentlige fridage, for jeg skal ikke møde mere op end der er arbejde til, og det bliver meget, meget minimalt.
      Tak, ja der er lidt modvind både hos os og jer, så den pøj-pøj kan vi dele :-)
      Ja, jeg har set det :-) og vi skal selvfølgelig med :-)

5. Øv, sikke en redelighed , først din opsigelse, og så din mands kvaler, ærgerligt det kom nu, og ikke om tre uger, håber i får mulighed for at gøre turen om en anden gang , god bedring og fortsat god ferie .

1. Det var lidt at tingene ikke kunne planlægges bedre, så jeg i det mindste fik en længere sammenhængende ferie. Silkeborg skal vi nok nå en anden gang. Tak, tak :-)

6. Selvom du var forberedt, er det ikke det sjoveste udgangspunkt for en ferie ville jeg mene... og når ferien så starter så dumt. Det kunne I godt have fortjent bedre!

Jeg håber, at smerterne holder sig væk og I kan få nydt lidt ferie og få lidt sol og sensommer.

1. Havde vi bare planlagt ferie efter den 15.august, så havde jeg ikke været så presset, men det vidste jeg jo ikke før den 1. juli.
      Vi nyder alt det vi kan, og tager en tur mere på et eller andet tidspunkt, men det kan så kun blive forlænget weekend, da ferien er taget fra det andet job. Lige nu skinner solen på sydhavsøerne så det er slet ikke så ringe at være her :-)

7. Synd for Allan og dig, men godt at komme hjem, når man har det dårligt. Vi har nu trådløst internet på Samsø, ellers kunne jeg jo ikke blogge hver dag.
    Vi har Full Rate nu, men før havde vi Skyeline og det gik konkurs, derfor har det nok ikke virket på campingpladsen.
    God bedring til Allan og tak for historien.
    Vh
    Lisbeth

1. Ja, ude godt, men hjemme bedst :-)
      Nu er internet og trådløst internet vist ikke helt det samme! Selvfølgelig findes der internet på øen, der var også pc i receptionen på campingpladsen, men intet trådløst netværk til turisterne. Måske vil campingpladsen bare ikke sætte flere penge i det, hvad ved jeg, men det var ikke det hun sagde til os.
      Tak og velbekomme :-)

8. Æv.......... det er da noget skidt....... Håber det lykkes for dig at finde et andet arbejde !

Og av....... lyder godt nok ikke til han har haft det rart... måske at det ville være en god ide at få tjekket det.. også selvom smerterne er væk lige nu.................

Håber I får nydt Jeres dage trods alt.......

Hyggehygge
    Marianne

1. Ja, jeg kan ikke være mere enig i det hele.
      Jo, tak vi nyder alligevel :-)

9. Øv med fyringen - men du lyder til at være meget afklaret med det. Jeg håber der snart viser sig nye muligheder for dig. God bedring til din mand og mange tanker herfra.

1. Jeg kan jo ikke ændre på noget af det, så det nytter jo ikke noget at bruge en masse krudt på den konto. Jeg håber selvfølgelig på at der dukker et job op til mig.