lørdag den 28. august 2010

Vild med dans – vi starter sæsonen igen

Jeg har altid været vild med dans. Det er måske en sandhed med modifikationer. For som lille pige, husker jeg ikke begejstringen var så stor. Dans var vist bare noget der hørte sig til dengang. Men i mine teenagerår gik jeg til jazzballet inde i byen, det krævede ingen dansepartner. Jeg cyklede gerne 10 km hver vej, for at komme til dette, som var noget af det hotteste dengang.

Vild%20med%20dans
Billedet er lånt fra nettet

Da jeg mødte Allan, havde han ikke helt samme interesse for dansen som jeg, det var mere fodbolden der trak . Han har dog også danset lidt som barn. Så jeg fortsatte med at gå til diverse ting inden for gymnastikkens verden, så som cancan og disco-rytmer, hvor vi blev udstyret med hat og stok og andre remedier. Jeg har altid godt kunne lide det lidt hurtige af slagsen. Senere blev det aerobic high impact, indtil for ca. 12 år siden, hvor Allan en dag kom hjem og spurgte, om vi skulle gå til dans. Jeg var helt sikker på, han tog gas på mig. Det gjorde han så ikke. Han mente det virkelig. Vi startede og gik to år i en danseklub på Falster, hvorefter vi flyttede danseklub, men måtte holde et pause et par år, fordi Allan skulle igennem et par operationer.

afs42 dans 2007

Nu starter vi vores 9 dansesæson sammen, hvor vi danser både vals, tango, quickstep, slowfox, jive, rumba, cha-cha-cha og wienervals. Så må vi se om Allans knæ kan klare opgaven. Han har lige været til kontrol efter operationen, og fik at vide at han skal regne med endnu et par måneder før det er optimalt. Gad vide om den mand ikke snart er færdig med at være under kniven! Vi har det mægtig skægt til dans. Vi får sved på panden, pulsen i vejret, en masse motion og ikke mindst nogle rigtige gode grin. Hvis nogen har set vild med dans i tv, så har vi det absolut ikke mindre sjovt. Lattermusklerne bliver bestemt også rørt meget. ☺ Ovennævnte billede er fra en opvisning, som tydeligt viser, at det er noget alle kan være med til, da det ikke kræver fint og dyrt dansetøj, men bare almindelig påklædning. Alle modne voksne dansere, som deltager i opvisningen, får udleveret en flaske god rødvind pr. næse, som tak for deltagelsen. Programmet i år har nye tiltag med både jitterbug/rock og zumba. Hvis Allan må opgive, melder jeg mig uden tvivl til zumba.

2 kommentarer:

  1. Hej Pia,

    tak for den fine historie hvordan du og Allan kom til dans.

    Måske skulle I også snuse lidt til Argentinsk Tango engang. Der findes sikkert også nogle tilbud i nærheden af jer.

    Hvor der findes Argentinsk Tango i Danmark kan man se her: http://tanzbar.dk/tango-in-copenhagen/

    God fornøjelse med dansen og god bedring til Allan.

    Bärbel Rücker | Tanzbar

    SvarSlet
  2. Hej Bärbel
    Velbekomme og tak ☺

    Argentinsk Tango kan man godt gå til i klubben, men det er et undervisningsprogram for sig selv.

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)