lørdag den 30. juli 2011

Hjemvendt fra Fyn

P7246660 Vi skulle være rejst på campingferie sidste lørdag, hvor vi havde en aftale, om at mødes med et par venner, som havde holdt campingferie i Jylland. De ville give aftensmanden på Fyn, og så skulle vi have 4 campingdage sammen, inden de skulle hjem og på arbejde. Fredag aften ringede de og fortalte, at det væltede ned med vand, og spurgte, om vi stadig havde planer om at dukke op. Jada, selvfølgelig havde vi det. De var mest stemt på at køre hjem, men de ville blive, hvis vi kom. Lørdag morgen, meget tidligt, ringede manden igen, og sagde, at nu vendte de næsen hjemad, for nu havde de siddet i campingvognen i to dage, og gad simpelthen ikke mere. Vennerne ville stadig gerne give aftensmad, men det blev på hjemmeadressen. Da de afbrød deres ferie, udsatte vi vores, og fik grillmad i strålende regn. Grillen blev trukket ind på værkstedet. Maden spiste vi på terrassen. Aftalen lød på 4 dages campingliv sammen, så aftenkaffen blev konen og jeg enige om vi skulle drikke i campingvognen. Det blev så den ferie sammen med vennerne i denne omgang.  P7276842
Selvom det stadig væltede ned om søndagen, besluttede vi at tage afsted. Vi har nemlig både regntøj og gummistøvler, i modsætning til vennerne manden, og vejret skal ikke forhindre os i at holde ferie. På nogle af vores ture rundt på Fyn, så jeg pludselig, og totalt uforberedt, dette skilt dukke op. Jamen, det er må da være Lavendel. Skulle jeg nu gå ind og vise mit åsyn og sige hej! Njaaa…..Jeg fik en lille samtale med mig selv, og det endte med vi gik derind, men der var desværre ikke nogen hjemme, kun hønsene tog imod. Jeg forstår ikke deres sprog, men er sikker på, de bød os velkommen.Hindsgavl solnedgang 29.07.11
Vi har boet forskellige steder, og har gået og cyklet en del rundt, som vi plejer. Vi var helt enige om, at vi ikke skulle gå mere i aftes. Vi ville nøjes med at nyde denne flotte solnedgang fra campingvognen. Jeg listede ud og ville tage et billede, et andet sted på campingpladsen, og det samme gjorde Allan. Dette syn, måtte vi bare ikke gå glip af, så vi var simpelthen nød til at lade være med at lytte til benene, men gå det pæne stykke vej, i bakket terræn, helt ned til stranden, for at få det hele med. Godt vi gjorde det. De næste billeder, er nemlig lidt af det vi så i aftes ved Hindsgavl i Middelfart.
Solnedgang Hindsgavl 29.7.11 Solnedgang Hindsgavl 29. juli 2011
Vi har haft en dejlig ferie, og de næste indlæg vil uden tvivl indeholde lidt af hvert, fra vores oplevelser i det fynske, jyske og tyske

1. Ja det er lidt ærgeligt med al den regn, men som du skriver det er bare på med regntøjet og så få de oplevelser man kan..Synd at Lavendel ikke var hjemme når du nu kom forbi...Flotte billeder af solnedgangen, dejligt når solen gider at lege med..

2. Hej Pia.
    Vejret kan vi ikke ændre - kun vores påklædning.
    Ærgerlig at du ikke kunne forstå hvad hønsene sagde til dig, det kunne nu have været sjovt.
    Jeg læste at en vagabond havde overnattet hos Jer, og at du ikke rigtig fik sovet denne nat - jeg havde med garanti heller ikke fået sovet.
    Vi har haft sommervejr i dag sol + ca. 27 grader.
    Ha´en god lørdag aften.
    Knus Hanne Bente

3. Annemarie..... Jeg er fuldstændig enig :-) Fordelen ved det dårlige vejr er, at der ikke skal meget forbedring til, før man er yderst taknemlig :-)

4. Hanne Bente... Rigtigt :-)
    Ja, det har været sommer i dag. Allerede kl. 9 i formiddags, da vi forlod Middelfart, var det 24 grader, så det var varmt at køre hjem :-)
    Tak, og god weekend til dig :-)

5. Flot, flot solnedgang og ærgerligt med Lavendel - det kunne da have været hyggeligt at hilse på hende.
    Det har været en lovlig kølig og regnfuld juli i år, men i dag har det været dejligt og varmt. Med en anelse regn, godt nok, men pyt med det.

6. Ellen... Nyt fint profilbillede :-) Det var også det jeg mente om Lavendel :-)
    Regn ? Vi har ikke set en dråbe hele dagen... det er stadig tørvejr på Lolland. Vi har fået 140 mm i denne måned. Det dryppede dog lidt for et øjeblik siden, men det kan ikke måles.

7. ååååh...Pia, så SÅ I alt mit rod!!!uha....det var ikke meningen..men men alt flyder lige nu, så det var vel ok. Ja, når der sådan er besøg langvejs fra, bør man da være der og tage imod.

8. I har da virkelig været på sigthseeing på nordfyn, for Lavendelgården ligger jo ikke ligefrem ud til alfarvej, men dejligt er der :-)

9. Lavendel.... Jeg har jo fulgt med i hvad der er sket i dit liv, og ved du har nok om ørene lige nu.
    Havde jeg vidst, det var på de kanter du boede, kunne vi have lavet en aftale, men det kom fuldstændig bag på mig :-)

10. Kirsten.... Ja, vi elsker at komme helt ud i krogene :-) Vi har været meget længere ude :-)

11. Hvor er i seje Pia, sådan agerer rigtige campister, vidunderlige billeder, en rigtig gåtur verdi.
    I kærlige tanker, god ferie.

12. Michael.... Tak :-) Seje, måske! men en rigtig campist! Næh, det er ikke det liv der tiltrækker mig mest, men det kaster andet godt af sig :-)

13. Det er skønt at komme rundt i vores land - der er så mange smukke steder. Vi har altid regntøj med når vi tager afsted - man ved aldrig med vejret. God søndag :)

14. Anette.... Der er mange skønne pletter i vort lille land, hvor regntøj er en nødvendighed :-)
    God søndag til dig også.

15. Det var godt at benene holdt, for det var da nogle fantastiske aften/natte billeder!
    Pudsigt at I faldt over Lavendelgården og fik hilst på de berømte høns ;-)
    Jeg glæder mig til at læse mere om jeres ferie.

16. Ditte..... Tak, det synes vi også :-)
    Benene har (som min mor udtrykker det)nu en gang påtaget sig at være ben, så må de også kunne klare opgaven :-)