søndag den 28. juli 2013

Ud ad huset i ekspresfart

Klokken var næsten 22 mandag aften, hvor Allan gik i køkkenet for at lave kaffe. Vi havde tændt vores pc´er. Da han skulle tappe vand, kom der et udbrud… Ej for helvede… himlen er fyldt med røde skyer over skoven. P1110447
Skal vi afsted, spurgte jeg. Nja, neej det er jo sent og kaffen… Kaffen kan da vente, siger jeg, som sagtens kan leve uden den et par dage eller mere. Skal vi cykle eller gå, spørger jeg. Vi skal cykle, hvis vi skal nå det, siger han. Det gik tjep med at få slukket pc´erne, lukket alle døre og vinduer i hele huset, før vi kunne springe på cyklerne. Afsted med 25-30 km i timen, for at få frit udsyn på Falster, som er det nærmeste sted for os at se en solnedgang.P1110448
Hjemme igen blev kaffen sat over, og alle døre og vinduer blev igen gavlet op, mens vi sad ude i haven, omsværmet af myg i tusindvis, og drak kaffen mens flagermusene fløj rundt om hovedet på os. Her er det helt almindeligt at se flagermus i haven hver eneste aften. Vi imponeres altid over de blinde flagermus har så gode flyvefærdigheder.

18 kommentarer:

  1. Ja - solnedgangen var ganske enkelt fantastisk i går og hvis jeg ikke vidste bedre skulle jeg næsten få den tanke at vi var lige i nærheden - for jeg har et billede der ligner vældigt godt bortset fra at grundlinjen i billedet er mere kultur end natur.

    SvarSlet
    Svar
    1. I går var der ingen solnedgang at se for regn og skyer, hvor vi opholder os. Denne solnedgang er næsten en uge gammel. Solnedgange er ikke til at stå for uanset baggrunden.

      Slet
  2. WOW! Den gik vi desværre fuldstændig glip af her i skoven.
    Det nederste billede er en præmie værdigt.
    (I havde da ikke behøvet at slukke pc'erne ... går de ikke bare i stand-by? Det gør min - jeg slukker den sjældent.)

    SvarSlet
    Svar
    1. Som nævnt er billedern taget i mandags, og det er jo heller ikke sikkert at solen var lige så smuk at se på, hvor I befandt jer.
      Vi slukker altid vores pc'er, når vi ikke sidder ved dem, selvom de går på stand-by, ellers råber den hele tiden kom :-) og den skal ikke bestemme. Det gør den rigeligt i forvejen ;-)

      Slet
  3. Wauuu hvor flot, for pokker hvor jeg glæder mig til at flytte i lejlighed med kig over fjord og solnedgang.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå :-) Hvordan kan I også leve uden vandet, som tiltrækker jer begge så meget. Nå det kan I jo næsten heller ikke mere ;-)

      Slet
  4. Det er nogle meget smukke billeder. Godt at I nåede at fange denne smukke solnedgang.

    Det er en stor fordel at slukke pc'en, for når den booter igen får man de nyeste opdateringer med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var som altid et smukt syn.

      Pc'en får nu de nyeste opdateringer alligevel, for den er sat til at hente automatisk, samt på bestemt ugedag og klokkeslet, men den bliver slukket alligevel.

      Slet
  5. Hold da ellers op. Det er sent at drikke kaffe, men det er et meget smukt billede af bådene og selnedgangen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tiden løb fra os, det gør den ofte, når vi får tændt de tidsfordrivere :-) normal kaffetid er en time tidligere. Nu blev det næsten to timer senere, men kaffe skal Allan have. Det er også mit favoritbillede :-)

      Slet
  6. Fantastisk solnedgang og do. billeder. Jeg synes også, vi har flotte solnedgange her, men jeres kan vi vist ikke slå.
    Vores pc slumrer blot om natten :-)!
    God mandag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Solnedgange er vidt forskellige fra dag til dag, men altid flotte.
      Slumre er alt for lidt, der skal rigtig søvn til :-)
      Tak i lige måde.

      Slet
  7. Det er nogle fantastiske farver aftenhimlen har haft de seneste dage, så jeg kan godt forstå i måtte ud og opleve den 'live' ;-) Kaffen er ekstra god oven på en natur-tur!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har der nemlig, og det er ikke det samme, når skoven tager hele udsynet. Kaffen smager meget bedre efter sådan en tur :-)

      Slet
  8. Det solnedgangssyn var sandelig også værd at udsætte kaffen for. I er heldige at have flagermus hver aften. Vi ser dem jævnligt, men dog ikke hver aften. De er altid spændende at kigge på, når de basker rundt på deres karakteristiske, uforudsigelige måde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var udsættelsen af kaffen værd :-) Jeg vil nu heller ikke påstår at vi ser flagermusene hver aften, men kigger vi efter dem eller sidder ude, så er de der hele tiden og man kan så ikke lade være at følge dem hele tiden.

      Slet
  9. Der har da været en hel fantastisk solnedgang - flere af vennerne fra Sjælland har lagt billeder på FB af den - vi så den desværre ikke.

    Vi har også flagemus, vi ser dem ikke så tit, og det er helt fint for mig, for jeg er ikke så vild med det, når de kommer sussende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er heldigvis mange fine solnedgange at se rundt omkring i vort lille land.

      Du kan ellers være helt sikker på, at du ikke bliver fløjet ned af en flagermus. De styrer pænt udenom, hver gang :-)

      Slet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)