fredag den 19. juni 2015

Udeliv og fritid

Der er to forskellige slags udliv og vi praktiserer dem begge. Selvom vejret måske mest indbyder til indendørs aktiviteter, så trodser vi det. Jeg indrømmer, at der ikke er meget varme i luften, hverken morgen eller eftermiddag, men det forhindrer os ikke i udendørslivet. Jeg har nævnte det masser af gange, men jeg nyder mine cykelture og det dyreliv jeg møder til og fra arbejde. P1070185ab
Da vi var på cykeltur grundlovsdagen, var vi et par stykker, det blev enige om at lave en grill-aften, for at se om der var stemning for det. Stedet var byens aktivitetsplads, ikke langt herfra. Vi pakkede cyklerne og 14 medlemmer, trodsede blæst og kulde. Nogen holdt varmen ved hjælp af lang underbukser og uldne tæpper, samt ilden fra bålet. De der havde fået pladsen helt inde under halvtaget havde godt læ. Jeg og en mand, var de eneste i shorts og bare tæer. Jeg havde jakken bag på cyklen, men fik ikke behov for den. Det er vel sommer, blev han og jeg enige om, mens de andre frøs endnu mere ved at se på os.P1070224
Tirsdag aften ringede vennerne. Kan I komme og spise grill-mad i morgen aften. Det kunne vi. Onsdag begyndte det at regne, så her sad vi tørt og godt inde på terrassen.
I går torsdag, gav chefen frokost, som hun plejer, når vi har fået afsluttet og afleveret alle regnskaberne. Vi spiste på Pomle Nakke mens regnen og solen kæmpede om at få overtaget. En kollega, der bor et sted på ruten, havde tilbudt at give kaffen. Her var vi på havevandring og meget mere. Kaffen blev indtaget på terrassen til lyden af vinden i piletræerne.  P1070160
Jeg nåede kun at tage i dørhåndtaget, da telefonen ringede, og der blev opgaver der skulle løses. Den planlagte aftensmad blev droppet. Vi skulle også nå at sætte vores kryds. Nu glæder jeg mig til en weekend, som jeg kan forme efter lyst.

10 kommentarer:

  1. Men det skider mågerne da på ;-)
    Vi gider godt nok ikke cykle - ikke så meget pga. temperaturen; vi kan sagtens holde varmen, men regnvejr er for meget af det gode, og der kommer hele tiden en lille byge i disse dage ...
    Skønt billede af egernet, som ser ud som om det står og fotograferer - og fint nyt coverfoto, du har sat på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør de i den grad :-)
      Næh, men det gider vi godt. Heldigvis kan vi hver især gøre som det passer os bedst. Faktisk er det, statistisk, ret sjældent at det regner, når vi er på cyklen. I hvert fald ikke noget man bliver våd af, heller ikke selvom vi ikke har regntøjet på. Vi har ikke fået særlig meget vand. Det er så tørt, så tørt, at vi godt kunne bruge 30 stille mm. Hele juni måned har vi kun fået 9 mm og de 4 faldt i onsdags de andre 5 er drysset ud over resten af måneden.
      Sådan har jeg ikke set på egernet, nok fordi jeg ved det er en nød, men nu kan jeg godt se det. Det var dejlig morgenunderholdning. Tak. Jeg har længe tænkt på at skifte solnedgangen ud med noget mere sommerligt.

      Slet
  2. Jeg er enig med Ellen: Fint egern og dejligt coverbilede; det er lige til at blive glad af.

    SvarSlet
    Svar
    1. Begge billeder kunne jeg godt ønske var mere skarpe, men sådan er det ikke.
      Jeg nød at iagttage egernets færden den morgen. Det vimsede rundt, mens det holdt øje med at jeg blev hvor jeg var.
      Grøftekanterne er slået de fleste steder, men på vort 'grønne' område får de lov at stå i fred, så vi kan nyde synet.

      Slet
  3. Det var da en hyggelig række begivenheder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det bestemt, men det er også rigtigt rart, ind imellem, ikke at skulle noget.

      Slet
  4. Jeg nyder synet af/fra dine cykelture! Jeg er blevet mere glad for at gå.... Selvom det også bliver til for lidt... For dansk sommer er blevet strikkehyggeindevejr!
    Egern er nogle røvere... men ogle pokkers chrmerende af slagsen.
    Dejligt blomsterbillede, mon det kan lokke sommeren frem?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bruger nok lige meget tid på begge dele i sommerperioden. I vinterhalvåret bruger jeg sjældent cyklen, men så går jeg så meget mere. Man kan jo strikke, når det er mørkt ;-) Jeg som sidder inde hele dagen, higer efter den åbne himmel, når jeg har fri.
      De er nogle små banditter, men er ikke til at stå for .
      Vejret er da bedre i dag, end i går, men jeg tør ikke spå om sommeren. Jeg kan kun håbe og ønske.

      Slet
  5. Egern er bare søde; det er ikke til at komme uden om.
    Du er god til at komme ud i vejret - jeg har det med at blive inde og se ud på det. For det er sørme da køligt. Selv i dag, søndag, hvor solen varmede ind ad vinduerne, var der en noget kølig vind derude. Men I får så mange flere oplevelser end os, der vælger den varme løsning.
    Jeg vil også rose det flotte bannerbillede. Et fint billede af den danske sommer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er de :-)
      Jeg har det bedst, hvis jeg kan komme ud. Jeg synes det har været varmt hele weekenden. Jeg tog kortærmet bluse og tynde bukser på fra morgenstunden, men måtte hurtigt skifte til shorts og top. Sveden drev af mig, havde solen været fremme, ville jeg have pustet noge ;-)
      Tak skal du have :-)

      Slet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)