tirsdag den 2. august 2011

På cykeltur og til fods i det fynske

Onsdag stod vi op til et helt fantastisk sommervejr, og vi vil udnytte hvert eneste minut under åben himmel. Cyklerne blev læsset med proviant til hele dagen. Der var absolut intet andet end naturen at fornøje sig med i milens omkreds. Vi stødte på dette flotte træskærerarbejde af en ugle ved et hus på vej til Kappendrup.
Træugle  IMG_7460 P7276848
Da vi nåede bageren, som var den eneste butik vi så i byen, blev der indkøbt et nybagt franskbrød. Mens vi stod der, så vi noget vi aldrig havde set før. En kæmpe lastbil med hænger ankom, chaufføren rullede en slange ud, og blæste mel direkte ind til bageren. Der var som sagt ikke meget at se på, eller også vidste vi bare ikke, hvor vi skulle køre hen, så vi kunne ligeså godt vælge nogle skovveje ud mod vandet.
Hejre P7276853 P7276852
Der var mange forhindringer undervejs, og vi havde absolut ingen anelse om hvor vi var henne, måske var vi faret vild!  Vi kæmpede os gennem forhindringerne, og det lykkedes os at komme ud til vandet igen. En cykeltur på 27 km
P7276855 IMG_7486 IMG_7488
Vandet hev i os hver eneste aften, så vi nød igen en flot solnedgang.
Solnedgang Flyvesandet Flyvesandet  Flyvesandet
Tidligt næste morgen kørte vi til Middelfart, som vi udforskede på samme måde. Vi tog den lange vandretur i bakket terræn ud til den gamle Lillebæltsbro, som vi gik op på. Undervejs så vi nogen klatre i træer i 16 meters højde, med professionel assistance.
P7286874 IMG_7623 P7286879
Der var Open by Night i Middelfart, så vi cyklede ind og hørte lidt god musik om aftenen, og travede en tur gennem gågaden, men slet ingen af de “gode tilbud” havde lyst til at komme med os hjem. Altså lige bortset fra slagterens hjemmelavede grillpølse, som vi havde svært ved at komme udenom. Sikke en masse pølser han fik langet over “disken” på de par timer vi var der.
IMG_7660 IMG_7668 IMG_7664
Trods det, at vi havde spist aftensmad, gled den lækre smagfulde pølse meget let ned. Vi skulle jo cykle de 6 km hjem igen, så vi havde bug for lidt mere brændstof :-)

Solnedgang Galsklint Når nu vi havde fået ekstra brændstof, kunne vi ligeså godt tage en lille afstikker og cykle ud til Galsklint og se solnedgangen der også. Nøøøj en la-a-ang bakke. Det gik jo ganske strygende og let derned, uden at træde i pedalerne, men bare bremse lidt. Anderledes sej var hjemturen, men vi cyklede hele vejen opad bakken. Vi fik også lige spadseret en tur i dyrehaven, hvor der var rigtigt mange dyr. Desværre ikke tæt nok på til et ordentligt foto.

1. Hej Pia.
    Skønne billeder - og dejlig beskrivelse af Jeres tur.
    Sikke en ferieoplevelse I har haft indtil nu - det må da være en super oplevelse at holde ferie sådan.
    Ha´en god tirsdag - glæder mig til at læse dit næste "ferieindlæg"
    Knus Hanne Bente

2. Tak for turen i det fynske.. :-) I er rigtig gode til at komme ud og opleve..

3. Hanne Bente... Tak :-) Vi er så heldige, at vi altid får en god ferieoplevelse, uanset hvordan den holdes eller udvikler sig :-)
    En dejlig dag til dig også

4. Inge... Velbekomme :-) Vi holder meget af at komme på opdagelse :-)

5. Dejlige oplevelser i det fynske, jeg kunne godt tænke mig en uges ferie på Fyn til næste sommer..Dejlige billeder..;-D

6. Annemarie... Tak :-) Der er bestemt også skønt på Fyn, så gå du bare i gang med planlægningen :-)

7. Tak for turen! Jeg har nydt både billedet og beskrivelse.

8. Susanne.... Velbekomme :-)

9. Hvor er det fedt. Jeg synes er selv rigtig vild med sådan en cykeltur ud i det blå. Men faren ved at køre rundt på den måde, er, at nogen gange kommer man lidt for langt væk hjemmefra. Jeg har selv prøvet et par gange, hvor hjemturen nærmest var tortur. *G*

Sådan nogle træfigurer er utrolig flotte, men din ugle er vist en af de flotteste. Wow... jeg er fuldstændig vild med den! *S*

10. Jens.... Det er fuldstændig rigtigt. Det er også sket når vi vandrer. Hjemturen kan godt blive me-eget lang :-)
    Hvis ikke det fremgår tydeligt nok af billedet, så havde "nogen" fældet et træ, og snittet denne ugle i den del af stammen der blev stående med rod. Uglen ville jeg også gerne have haft med hjem :-)