torsdag den 27. december 2018

Ungerne har haft søvnløse nætter i december, og jeg er den skyldige.

To gange om året, får jeg prædikaterne, mærkelig, kræsen, vanskelig og besværlig, slynget i hovedet. Sidste gang var juleaften, hvor vi fik historien om ungernes søvnløse nætter, da vi skulle pakke gaven op fra dem. P1080022
Heldigvis afskaffede vi for mange, mange år siden det store julegavegedemarked, men vi giver selvfølgelig ungerne gaver, og de vil også gerne give os noget, og beder derfor om en ønskeseddel, men hvert eneste år, får de at vide, at jeg ikke ønsker mig noget. Jeg kan vitterligt ikke finde noget at ønske mig. Det er også en af årsagerne til, jeg ikke har holdt en eneste fødselsdagsfest, siden jeg fyldte 30 år. PC280017
Selvom jeg ikke er på gave med mine søskende mere, (bortset fra Mark) så lyder ordene fra de to andre. Man kan da altid finde noget, man kan ønske sig. NEJ, det kan man ikke, når man er mig. Jeg har alt, hvad jeg skal bruge, og fordi nogen måske synes, jeg kunne ønske mig en ny sofapude, vase, taske eller noget i den stil, så bliver vi aldrig enige om det. Jeg er glad for det, jeg har, og det bliver ikke bare kasseret fordi nogen mener at man skal forny sig. Jeg bliver ikke lykkeligere af at få nyt. Jeg er og har aldrig været vild med den køb-og-smid-væk-kultur. Faktisk bliver jeg en smule irriteret over at blive begavet med noget, jeg ikke har brug for. Man må gerne kalde mig både utaknemmelig, gammeldags og besværlig. Jeg vil hellere nøjes med en buket blomster, eller noget man kan spise eller drikke sig ud af. Bare det ikke er chokolade, slik og kager. Oplevelser er også godt, men ikke nødvendigvis alle oplevelser. Jeg vil f.eks. ikke blive glad for en biografbillet. Ja, kald mig bare underlig. Jeg er ikke som folk er flest. Jeg tager mig ikke synderligt af det, men kan sagtens sætte mig ind i problemet, når man gerne vil give en gave, modtageren bliver glad for.PC263725
Faktisk er begge unger nøjagtig lige som mig, men de har dog stadig ønsker, og så længe de har det, har vi som forældre jo ikke det samme problem, som de har.
De senere år har Allan og jeg, år for år, aftalt på forhånd, om vi skal købe julegave til hinanden.  Allan har altid haft alenlange ønsker, men de er altså også skrumpet ind til ingenting. I år mente han dog, at vi skulle give hinanden en gave. Han skulle bare lige have en ønskeseddel fra mig. Det ved du jo godt, du ikke kan få. Han selv kunne kun fremtrylle et enkelt ønske i 11. time og det var noget han i forvejen allerede havde to af. 
Hvorom alt er, har det resulteret i en masse gode gaveoplevelser.
  • Musical Flashdance …………………………….. dato kendt
  • Foredrag med Grevinde Alexandra …………….dato kendt
  • Rundvisning og frokost på Dragsholm Slot …. .dato ukendt
  • Gourmetophold Sdr. Hostrup Kro ……………..  dato ukendt
  • Gourmetmiddag eller en 4-retters menu………..dato ukendt
  • Kanosejltur Susåen……………………………….dato kendt
  • Nykøbing F. Revyen……………………………… dato ukendt.
  • Og vores julegave til mor er :
  • 5 retter – 5 vine. Holberggård. Vi er selvskrevne. Dato kendt 
P1170092
Ikke en eneste skal byttes. Vi har også lige bestilt ferie til Azorerne. 2019 kan bare komme an. Vi glæder os til at indløse det hele.
De tre første billeder er fundet i arkivet. Det sidste er taget på formiddagens gåtur, hvor der var 6°varme, men gråt, fugtigt og blæsende. Så forskelligt kan december måned se ud. 

11 kommentarer:

  1. Man kan vel altid ønske sig ønskebørn og godt vejr, og så må de jo se, hvad de kan gøre ved det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ønskebørnene har jeg allerede, men vejret kan da af og til godt ønskes bedre.

      Slet
  2. Det med gaver er altid svært, men det lykkes os da trods alt hvert år at finde noget, både egne ønsker og til dem, vi er på gave med, som også kun er barn, svigerbarn og børnebørn - og hinanden.
    Oplevelsesgaver er altid en god ide!
    Jeg så, at de på Sdr. Hostrup havde en gourmetmiddag med vine for næsten ingen penge. Er det sådan en, I skal på? Det har John og jeg talt om.

    SvarSlet
    Svar
    1. Oplevelsesgaver er noget af det bedste, og de behøver ikke nødvendigvis at være dyre, som dem vi har modtaget i år. Meget mindre kan sagtens gøre det. For mig er det samvær og hygge der tæller.
      Det er et gavekort på x antal kroner, så det kan i realiteten blive til hvad som helst på Sdr. Hostrup. Det lyder nemlig tillokkende.

      Slet
  3. Forsvandt min kommentar - eller skal den blot godkendes?

    SvarSlet
    Svar
    1. Der ligger ingen kommentarer til godkendelse.

      Slet
  4. Så skønne gaver.
    Jeg kender det så godt det med ønskesedler. Min er fyldt op af ting jeg selv vil købe senere. Altså et gavekort til det jeg alligevel skal have, så er det rart at finde et gavekort frem og betale med. Der er jo ting der ikke holder evigt, såsom tøj, sko, dagcreme etc.
    Ønsker dig og dine en dejlig weekend her mellem jul og nytår.

    SvarSlet
    Svar
    1. Bestemt.
      Det er også en rigtig god måde at give gaver på. Her synes ungerne bare det er kedeligt at give, men de elsker selv at modtage sådanne gaver fra både os og alle andre - også fra hinanden. Så egentlig ved jeg ikke, om det er dem eller mig, der er mest mærkelig :-) Jeg har ønsket mig service på min cykel og en chauffør på en udvalgt dato, men begge dele får jeg alligevel, så....
      Tak i lige måde, selvom der nu snart kun er søndagen tilbage.

      Slet
  5. Jeg må jo have gjort noget jeg ikke skulle have gjort eftersom det jeg havde skrevet forsvandt sporløst.
    Jeg kan sagtens følge din tankegang, og jeg har i år ønsket mig forgængeligheder. Ikke tøj, men olivenolie og andet der kan bruges til hverdag. Jeg fik nu en interessant gave, nemlig 11 små æsker med chokolader a 1 gram og alle forskellige. Som med vin sætter jeg pris på variation og glæder mig til at smage på den forskellige sorter. Instruktionsbogen fortalte at en stump anbringes på tungen i 20 sekunder hvorefter den begynder at kunne smages.
    I får da noget at se til i 2019, men der er der vist ikke noget nyt i. Bortset fra året.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ikke til at vide. Jeg synes det er noget der sker af og til alle steder, selvom man har gjort alt rigtigt.
      Næh, tøj er da også helt umuligt, når man (jeg) ikke engang selv kan finde noget jeg vil gå med, hvis og når, jeg virkelig behøver noget nyt.
      Det er også olivenolier, pesto, sennep, eddiker, vin og sådan noget der står på min ønskeseddel. Det er luksusgaver i mine øjne. Jeg får af og til (i nogens øjne) den lækreste (og jeg ved den er dyr) chokolade i gave, men jeg kan altså ikke lide det, så det er Allan der nyder godt af det, men ellers er jeg ganske enig med dig i at der er mange smagsvarianter indenfor alt.
      Der begynder at blive fyldt godt ud i kalenderen allerede nu, med både det ene og det andet.

      Slet
  6. Sådan en forbrugskasse har vi ofte også fået af min bror, når det ikke har været en 'samværsdag' som en gå- eller cykeltur, hvor de har sørget for medbragt madpakke og drikkevarer til hele dagen. Nu er de tilbage til udfugter, da datteren snart bliver 2 år og rigtigt kan være med. Hele familien skal på Susåen.

    Azoerne har vi talt om i mange år, så vi glæder os til at opleve og vandre rundt.

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)