mandag den 9. april 2018

Telefonsamtale på arbejdet (2)

Mangt og meget har en, eller flere navnesøstre. Det har min arbejdsplads også, men bortset fra selve navnet og en smuk beliggenhed, har vi absolut intet tilfælles.
Jeg får til tider mange sjove telefonopkald af både den ene og den anden slags, fordi de tror vi beskæftiger os med nogle helt andre ting.P1150309
Jeg tager telefonen, siger firmanavn efterfulgt af mit eget navn.
I den anden ende præsenteres et navn, efterfulgt af: Jeg har en person, der skal ned hos jer et par gange om ugen. 
Okay, siger jeg. Det har jeg ikke hørt noget om. 
Har du en jeg kan tale med?
Nej, der er desværre kun mig.
Nå, men vi har altså en aftale om, at personen skal komme i næste uge.
Er det en praktikant vi har lovet noget, spørger jeg.
Nej, siger hun i den anden ende, mens hun forsøgte at skjule, at hun morede sig over mit spørgsmål.
Hvem har du lavet aftalen med, spørger jeg.
Ikke nogen, vi plejer bare at ringe i forvejen, når vi kommer med en person.
(Her var det gået op for mig, at hun vist skulle have fat i dagcenteret af samme navn)
Det forstår jeg altså ikke siger jeg. Er du klar over du har ringet til xxxxxx?
Ja, jeg har ringet til xxxxxxx
Vi er en landbrugsvirksomhed, så jeg tror altså du har fået forkert nummer.
Guud, siger hun…. så kan jeg da godt forstå du ikke er med. Jeg har bare googlet xxxxxx, og ringet til det nummer der poppede op uden at se nærmere på det. Det må du virkelig undskylde. Det er jeg altså ked af. Det er sikkert ikke første gang, du har fået det spørgsmål. Det er jeg virkelig ked af.
Det gør ikke noget, siger jeg. Jeg har før fået lignende henvendelser, så det er ikke helt nyt for mig, men det er ikke altid lige nemt at gennemskue, hvad det handler om fra starten af.
Hun afsluttede med endnu en undskyldning, og at hun nu ville prøve at finde det rigtige telefonnummer. P1150307
Billederne er fra gåturen i Faxe Kalkbrud 2. påskedag, og har intet med historien at gøre.

Du kan læse en anden telefonsamtale her.

15 kommentarer:

  1. Det er sjovt når en virksomhed har et navn der ligner så meget, at der kommer opkald der skulle have været til den anden virksomhed. Vi oplever noget der ligner hos os. Kan dog ikke fortælle om de opkald uden firmanavnene skal frem, det er heri pointen ligger. Men dejligt på dage, hvor det har været lidt for meget op ad bakke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den slags forvekslinger og feljopkald er som regel meget sjove at være en del af.

      Slet
  2. Tak for skønne billeder og fortælling :) Jeg hører til dem, der engang imellem får tastet forkert og snakker løs i god tro med en person, som ikke fatter en bjælle, indtil det går op for mig, at jeg har fat i den forkerte. Pyhhh, når det sker, kan jeg kravle i et musehul, men de tager det nu meget pænt.
    God dag til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Ups. Taste fejl igen. Der skal selvfølgelig stå bjælde :)

      Slet
    2. I sådanne tilfælde kan man da heller ikke blive sur, med mindre det er hverdagskost fra de samme personer. Du er jo en af dem, der er med til at give hverdagen kulør.

      Jeg var helt med på din bjælde.

      Slet
  3. Haha, den slags opkald får jeg også en gang i mellem. Det er utroligt så insisterende folk kan være, før man får stoppet deres talestrøm og overbevist dem om, at det altså er forkert nummer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nogle er meget insisterende, som f.eks. hende jeg henviser til i mit tidligere indlæg. Hun hørte nemlig overhovedet ikke efter hvad jeg sagde. Det gjorde hende her trods alt.

      Slet
  4. "Forkert nummer" kan være en hyggelig/sjov oplevelse.. Og man har et smil på bagefter.
    Træls er det når de bare smækker røret på i den anden ende.. En kort undskyldning er da ikke så besværligt!
    Flot udsigt i kalkbruddet...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er noget sjovere, end alle de telefonsælgere man får i røret. Ja, man kan i der mindste sige undskyld inden man 'knalder røret' på.
      Kalkbruddet er en rigtig naturperle. Vi kommer der jævnligt.

      Slet
  5. Hehe, holder meget af den slags 'misforståelseshistorier' :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De kan kun gøre dagen sjovere.

      Slet
  6. Morsomt, men det viser, at folk kun lytter med et halvt øre, når du siger virksomhedens navn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Virksomhederne hedder i daglig tale, begge steder, det samme og præsenteres ens, så her er hun lovlig undskyldt, men havde hun kigget lidt nærmere på de oplysninger Google leverer, ville hun have opdaget det.

      Slet
  7. Det er et par morsomme historier du diverterer med.
    Faktisk kommer jeg til at tænke på kvaler min gamle mor havde i flere år med opringninger når hun skulle sove til middag. Folk havde åbenbart brug for at tale med et boligselskab i deres frokostpause, men defikofte fat imin mor. Hendes telefonnummer og deres CVRnr var det samme. Hun havde ikke held med at begribeliggøre problemstillingen. Det hjalp da jeg skrev og forklarede problemet og hvad årsagen var - de sendte hende en stor buket blomster og beklagede. CVRnr blev flyttet til en anden position.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan forstå, man tager fejl af et fax-nr. og et telefonnummer, men et CVR-nr. hører vist til sjældenhederne, selvom det har de samme cifre. Det må have haft en uheldig placering på papirerne.

      Slet

Alle kommentarer bliver værdsat. Jeg svarer også på kommentarer til gamle indlæg. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)