onsdag den 16. juni 2010

Firkløvere og Tokronen

I min purunge barndom holdt min mormor og morfar avisen "Ny Dag" som havde en side for børn, der hed "Onkel Hans" hvor man kunne indsende tegninger osv. Vi var pave-stolte da vi kom i avisen med disse små episoder.

Vi ledte tit efter firkløvere, det var en del af barndomslegen dengang, og da så Onkel Hans efterlyste firkløvere, var der nogen der sørgede for vi deltog. Vi var trods alt kun 3 - 5 og 7 år.



Billedet kan klikkes større, for læsning.
(Jeg husker dog ikke hvad præmien var.)




Og endnu mere lykkelig blev jeg den dag jeg vandt en to-krone, hvis nogen kan huske hvordan sådan en rigtig "guldmønt" så ud. Det var jo en formue :-) Og den blev helt sikkert sat i banken.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)