fredag den 18. juni 2010

Den største torsk i Guldborgsund - eller blot en lille makrel

En af Allans store fritidsinteresser er fiskeri. Ikke fordi han har fanget ret meget nogensinde, i vores 37 år sammen. Han påstår dog at han har fanget 8 torsk og 2 fladfisk en og samme dag, men det er før min tid. Selvom han, i perioder, troligt har stået med fiskestangen hele dagen, weekend efter weekend, er det ikke lykkes at fange andet end en masse hornfisk.

Joh.. forresten, han har fanget den største torsk i Guldborgsund nogensinde, den dag han kastede snørren, og fangede sig selv. Han blev kørt hjem af en "medfisker", så jeg måtte køre på skadestuen med ham, for at få ham befriet fra krog og stang. (stangen blev dog afmonteret hjemmefra)
Allan gik på efteløn den 1. december sidste år, og nu har han så fået en smule tid til sine interesser. I dag har han været nede for at fiske, og da jeg kom hjem fra job, sagde han at der var noget han ville vise mig på værkstedet. Jeg troede han var i gang med et projekt. Det var han for så vidt også, fordi han havde renset en fisk, en makrel, af rimelig pæn størrelse. 34 cm og 337 g.

Vores menu var hermed ændret. Jeg udbenede makrellen, krydrede den med salt og peber, og fyldte den med hakkede løg og tomater, samt dild, og stegte den på panden. Den var så lækker og mør. Og det smagte rigtigt godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)