onsdag den 23. juni 2010

En helt almindelig onsdag

Vi bor midt i den skønneste natur, og holder utroligt meget af naturen. Så i sommerhalvåret cykler jeg ofte på arbejde, og jeg nyder hver eneste km ved vandet og gennem skoven, hvor jeg ser en masse dyr. Stort set hver eneste morgen møder jeg rådyr på min vej. Nogen gange farer de lige ud foran cykelhjulet. I dag lå der et og nød solen et stykke inde i græsset, og det blev liggende mens jeg cyklede forbi. Da jeg skulle hjem, mødte jeg endnu et rådyr på skovvejen, men det sprang hurtigt væk og ind i skoven, som de for det meste gør.

Da jeg nåede hjem sad Allan ude i haven og nød en kop kaffe. Naboen viste sig ved hegnet, og vi ønskede tillykke med den runde dag, og blev inviteret på en tår at drikke.

Så var det tid til at få gang i lidt aftensmad, som også blev nydt ude på terrassen. Efter spisningen gik Allan og jeg igang med at fylde traileren til containerpladsen. Mit hammondorgel må jeg desværre skille mig af med. Det er kaput, det har nogle underlige lyde, og somme tider slet ingen lyd. Det er dyrere at reparere, end at købe et nyt. Orglet har gjort det godt. Jeg købte det brugt for mere end 20 år siden. Vi fik smidt et par skabe og andre aflagte sager med op på traileren.

Derefter gik jeg i gang med at høste de første jordbær i haven. Dvs. jeg har prøvesmagt de sidste par dage, og i går var der flere end jeg havde regnet med, men jeg fik da plads i maven til dem allesammen.

Når nu jeg var i gang derude og vejret var godt, kunne jeg jo ligeså godt fjerne lidt mere ukrudt, og sprøjte for samme, samt vande lidt.
Om et øjeblik vil vi gå en tur ned til havnen, for at se Sankt Hans bål, som vi har gjort i alle de mange år vi har boet her, uanset vejret. I år er vejret heldigvis med os..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)