mandag den 28. juni 2010

Hjemmestrik


I gennem tiderne har jeg strikket en hel del. Vi var ikke særlig gamle, da vi fik lært kunsten at strikke. Med 3 tøser i huset, og en mor der af og til serverede aften og weekend, fik vores far også lært at samle masker op, og klare fejlene i strikketøjet, sådan lidt i det små, så vi havde noget at nørkle med. Da vi startede i skole kunne vi styre 5 pinde, og strikke vores dejlige tykke sokker selv. (dog undtagen hælen, som mor lige hjalp os over), så jeg slap for at strikke små firkanter. Det er efterhånden en del år siden jeg lagde strikketøjet på hylden, og der har det, for det meste, ligget siden, kun afbrudt af nogle få sokker og et par trøjer i ny og næ.

Min mor har i mange år strikket til Røde Kors, og efter hendes hjertestop sidste år, skulle vi børn se, om vi igen kunne lære hende denne kunst, så hun kunne fordrive de lange mørke vinterdage med dette. Det er lykkedes ret godt, hun har dog brug for hjælp ind imellem. I den forbindelse blev jeg igen bidt af at strikke noget. Jeg fik ryddet op i mine garnrester, og strikkede et par sweaters til Røde Kors. Så var der udtømt, og jeg måtte ud og investere i nyt garn, så jeg kunne strikke lidt til mig selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)