fredag den 25. juni 2010

Tortur eller selvforkælelse

I de senere år, har jeg jævnligt betalt for en gang massage, når kroppen fortæller mig, at jeg har nået højdepunkterne af hvad den kan yde.

I efteråret, fik jeg pludselig, og tilsyneladende helt uden grund, vand i øret. Jeg regnede med det forsvandt af sig selv igen. Det gjorde det så ikke, så jeg har været både til læge og ørelæge. Der var intet unormalt at se eller måle. Alt var i den skønneste orden, og hørelsen perfekt. Selv efter 4 måneder med vand i øret, var der intet ørelægen kunne gøre. Hun ville godt prøve at lægge dræn, men det kunne godt give mig nogle gener, og så skulle jeg iøvrigt ikke forvente at det hjalp på problemet. Om jeg ville gøre dette forsøg, var op til mig. Ellers kunne jeg blot håbe på det forsvandt igen. Jeg var ved at blive vanvittig af det.

P.g.a. omstrukturering måtte massøren finde nyt job ved årsskiftet. Jeg valgte at blive "i huset" hos kiropraktorerne der også udøver akupunktur, som massøren sagde, måske var en ide at prøve, da det kunne gå lidt dybere end hun kunne med massage. Da jeg så alligevel skulle have en behandling, tænkte jeg, at der ikke skete noget ved at nævne vandet i øret. Tænk... efter første behandling var "proppen" minimeret, og efter et par gange var vandet helt forsvundet. Det er udelukkende spændinger i halsen, (højst sandsynlig af at sove på maven) der forårsager denne fornemmelse af vand i øret. I dag var der så ikke flere spændinger der. Det er da fantastisk, men jeg har også øvet mig i at lade være at sove på maven, men det er nu sådan jeg sover bedst. I dag fik arm og skulder så en god gang behandling.

2 kommentarer:

  1. Jeg kom jo til at læse "bagud" fordi du nævnte dette indlæg i historien om fod og rørskade.

    Det er et emne, som interesserer mig ret meget lige nu fordi jeg selv har ondt i skulderen.

    Angående ørets fornemmelse af vand har jeg opdaget - nej konstateret igen, at smertestillende piller slår sig på hørelsen. Men om man ligger på maven eller ryggen troede jeg ikke betød noget - det er nok som massøren siger, spændinger. Det er jo to et halvt år siden, så jeg håber det er OK nu :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen alle indlæg er frit tilgængelige også for kommentarer :-)
      Nu har jeg heldigvis ikke nogen erfaring med smertestillende piller, ud over en hovedpinetablet i ny og næ.
      Kiropraktoren sagde, at det fænomen med vand i ørene, så han jævnligt. Det kan også komme af, at man måske altid sidder med hovedet drejet til den ene side, når man f.eks. sidder ved sit tv eller en pc. Jeg har faktisk en arbejdskollega, som fortalte at han havde samme problem, og at han havde været hele møllen igennem også, og prøvet andre behandlinger. Jeg rådede ham til at besøge min mirakelmand. Allerede efter første behandling kunne han mærke en forbedring, men der skulle 7 behandlinger til ialt før han var det helt kvit. Kollegaen havde haft lidt rigeligt at se til, sådan lidt stressagtigt, og havde derfor fået spændinger i skuldre og nakke.
      Problemet kan have en tendens til at vende tilbage, fordi jeg jo er født til at sove på maven :-) men så får jeg lige 3 prikker i halsen, når nu jeg alligevel besøger akupunktøren. Jeg er aldrig nået så langt ud siden dengang.

      Slet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)