mandag den 14. juni 2010

Ny lynlås i en frakke - er ikke en syssel jeg forfalder til

Min søn spurgte for en tid siden, om han kunne få mig til at sy en ny lynlås i sin frakke. Svaret kom ret hurtigt fra mig. NEJ, Mads, det er ikke besværet værd, inden vi får købt en lynlås og det tager en krig, at sprætte den ud, og så problemet med at få den syet pænt i igen, så køb dig en ny frakke.

Nej det er den bedste frakke jeg nogensinde har haft, siger han, så må jeg finde et andet sted at få det gjort. Jeg forsøger igen, det kan ikke betale sig, det er kun en billig frakke du har, og du kan købe en ny for de samme penge. Men det var altså fuldstændig lige meget. Den skulle laves uanset prisen. Jeg forhører mig hvad det vil koste hos "byens skrædder." Jeg var ved at falde bag over. Moderen påtager sig selvfølgelig opgaven, og jeg er overbevist om at jeg ikke gør det igen....... Lige indtil næste gang, bare det ikke er de første par måneder.

En syssel.... ja, helt afgjort. Jeg har rendt fra og til i mere end en uge. Blev endelig færdig i dag. Juhuu......... hvor er jeg glad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)