lørdag den 31. december 2011

Årets sidste dag

Denne morgen startede som alle de andre morgener, med at nyde morgenmanden og kaffen. Jeg så på klokken, og kunne se, at vi jeg havde god tid inden vi skulle forlade hjemmet 9.15. Det vigtigste var nok at få styr på aftenens menu, selvom vi bare skal være os selv to og min mor. Hvad har vi, hvad kan vi nå og hvad mangler vi så. En hurtig beslutning, og de tre dele vi manglede, måtte vi handle ind på vejen. Selvom jeg plejer at pille al julepynten ned inden nytårsaften, så var det endnu ikke sket, og jeg havde egentlig affundet mig med, at vi skulle tage det med ind i det nye år, men jeg kunne jo begynde at pille det ned, og sørme om ikke jeg også nåede at hente kasserne ned fra loftet og pakke det hele ned i dem, inden vi forlod huset. Vi kørte hjemmefra i højt og klart solskinsvejr, fordi vi havde aftalt et lille stævnemøde med Camilla og Sune i Faksinge Skov, sammen med et par andre hundevenner. Vi hører jo så meget om både turene, menneskerne og hundene, men vi har aldrig mødt nogen af dem før. Det fik vi så lejlighed til i dag, samtidig med vi fik gået lidt af julefedtet af. Jeg synes det er dejligt at møde nogen af alle Camillas venner, og jeg føler det er lettere at huske dem, når der er kommet ansigt på. Alle deres aktiviteter, kan vi altid følge med i på Slettemosegård. Camilla ville gerne have Allan tog nogle billeder til deres hjemmeside. Måske kan hun bruge nogle af dem på hendes egen  hjemmeside. Hun får hele stakken af billeder, så kan hun vælge og vrage. Disse billeder er dog taget af mig.Faksinge







 





Vi gik en dejlig lang tur i skoven langs Even Sø. Der blev leget med hund og der blev taget  gruppebilleder undervejs, som de plejer. Selvfølgelig blev der talt om hunde, nogen så meget tv, og vågnede når “deres program” kom på skærmen. Der var mange sjove historier, nøjagtig som der er med menneskebørn. Vi fik også talt om alt andet mellem himmel og jord, og det var de sødeste og mest jordnære mennesker vi fulgtes med på hele turen. Da vi nåede tilbage til P-pladsen, skulle der igen fotograferes, nøjagtig som de plejer, først gruppebillede igen og derefter hver enkelt hund med sin ejer, hvorefter hundene kom ind i bilerne, mens vi mennesker satte os ned og nød et par sandwich og en kop kaffe, som Camilla havde medbragt.
Faksinge 1














Mens jeg har siddet og lavet dette indlæg, har jeg både haft Camilla og Mads i telefonen, mor er ankommet, og Allan har lavet kaffe som vi er ved at indtage alle tre. Camilla ville høre hvad vi synes om turen og om billederne var gode, men vi Allan var ikke nået til billederne endnu, da han lige skulle pille vores postkasse ned. Mads ville gerne have en chauffør om en times tid, det har Allan sagt ja til. Mads må så finde en anden chauffør når han de en gang skal hjem, for vi vil nyde en flaske rødvin eller to i aften. Lige om lidt gælder det aftenens menu, men det satser jeg på at skrive lidt om i morgen. 
Indtil nu har det været en dejlig dag, og vi satser på det fortsætter. 

Godt nytår til alle, pas godt på hinanden, vi ses i 2012

16 kommentarer:

  1. Kære Pia - hav en rigtig dejlig aften med de kære.

    SvarSlet
  2. Det lyder som en rigtig dejlig dag og aften der er på vej:-)Du og din familie ønskes også et rigtig godt nytår, knus:-)

    SvarSlet
  3. Kære Pia, det lyder som en dejlig dag, og mon ikke hundene er lidt trætte til i aften...Du og dine ønskes en fornøjelig aften og et godt nytår, forhåbentlig kan vi mødes igen IRL, det kunne være hyggeligt...;-D Knus

    SvarSlet
  4. Lavendel.... Tak, og de bedste ønsker til dig og dine.

    SvarSlet
  5. Prikker.... Tak, vi nyder i fulde drag :-) Håber du og dine får en dejlig aften også.

    SvarSlet
  6. Kære Annemarie.... det er en dejlig dag. Hundene sover nok et par timer i aften, så forældrene får tid til hygge :-) Et møde igen, vil bestemt være hyggeligt :-)

    SvarSlet
  7. Rigtig godt nytår til dig og dine. Håber i alle - både mennesker og dyr - kom godt ind i det nye år.

    SvarSlet
  8. sikke en dejlig tur med de store smukke hunde ,,,
    jeg kommer til at tænke på vores tid sammen med en masse hundefolk , den gang var det basset hound´s

    SvarSlet
  9. Godt nytår til dig og dine, Pia.
    Håber I kom godt ind i 2012.
    kh Kari

    SvarSlet
  10. Anette... Tak, det gik godt. Camillas hunde ænser ikke fyrværkeriet, og det var der mange af de andre der heller ikke gjorde, men alligevel holdt de alle en stille nytårsaften uden krudt :-)

    SvarSlet
  11. Jonna... Jeg har faktisk ikke en snus forstand på dyr, men turen var dejlig også med de store dyr, som jeg var lidt imponeret over gik så fredeligt ved siden af hinanden :-)

    SvarSlet
  12. Kari... Jo tak, vi kom fint ind i det nye år :-)

    SvarSlet
  13. Og et rigtig godt nytår til jer Pia. Det er imponerende dyr - de store hunde.

    SvarSlet
  14. Kære Pia
    Jeg vil ønske dig et rigtig godt nytår,det lyder til det var en dejlig tur i var på sammen med datteren.

    SvarSlet
  15. Susanne... Tak :-) Imponerende og opsigtsvækkende, men meget skikkelige.

    SvarSlet
  16. Conny... Tak, det var en dejlig tur, og jeg har lovet at gå med en anden gang :-)

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)