onsdag den 9. november 2011

Hurtig aftale

I morges, mens jeg lå og ventede på at vækkeuret skulle ringe, tikkede en sms ind fra Camilla: Er I egentlig hjemme i morgen til motensaften? Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men….. og så en længere forklaring, vedrørende en ret stor stol vi har stående til opmagasinering, fordi de unge ikke har haft plads til den. Nu ville de gerne have den tilbage. Selvom de har hver en bil, har de ikke anhængertræk på nogen af dem, så de var afhængige af at kunne låne en bil. Vi havde ingen aftaler med nogen, så de kunne bare komme.
Vi ville høre nærmere, når sagen var undersøgt. Allerede mens jeg var på vej på P1000934arbejde, ringede Camilla og sagde, at det ikke kunne lade sig gøre, men fortsætter så. Jeg tænkte om du og far ville komme herind, og tage stolen med, så kan vi spise lidt mad sammen. Jo, tak, det vil vi gerne. Jeg skal bare lige tale med far, så får du besked. Det haster jo ikke, siger hun, bare i løbet af dagen. Og iiih altså mor, ved du hvad, jeg kunne så godt tænkte mig at få andesteg. Jeg fangede lynhurtigt, at det krævede Allans medvirken, hvis det skulle kunne gå op i en højere enhed, så ham skulle jeg have fat i først. Jeg ved nemlig at de unge tidligst er hjemme kl. 17.00. Altså ville det blive meget sen aftensmad, når vi skulle hen og stege anden først.
Allan fik en opringning, om at han skulle køre ud og købe en and hurtigst muligt, så den kunne nå at tø op. Så skrev jeg til Camilla, at vi Allan stegte den her på Lolland, mens vi andre tre var på arbejde. Når det er jul, steger jeg alligevel altid anden i god tid, så den kan nå at køle af, inden den bliver klippet i stykker. Sådan har jeg altid gjort. Bortset fra at Camilla insisterede på at betale det hele, så kunne hun godt se det var en god idé. Vi må diskutere det regnestykke i morgen. Hun er en stædig lille dame.
P1000931 P1000935
Allan fik fat i and og svesker. Æblerne har jeg fra haven. Jeg skal tidligt op i morgen, så jeg kan nå at hente persille i haven, skrælle æbler og fylde hele molevitten i anden, så Allan kan klare resten. Det bliver hans debut på at stege en and. Han får lige en lille skriftlig instruktion at holde sig til. Heldigvis har jeg tidligt fri i morgen, for når jeg kommer hjem, skal anden klippes i stykker. DET får jeg ALDRIG Allan til at gøre. Når vi når frem i morgen aften, skal anden bare varmes. Camilla vil gerne have hjælp til at lave brunkartofler. Sune er ekspert i lækre sovse, så det klarer han. Hvor skal vi smæske os i fed mad i morgen aften.     
Camilla skrev: Nææææææ hvor bliver det hyggeligt, og så sådan helt uventet :-)

12 kommentarer:

  1. Det var smart fundet på af Camilla, og så får Allan også lært at stege and...God mortensaften til jer..;D

    SvarSlet
  2. Hej! Ja det är bra att ha en mor och far som hjälper till lite. Ha en fin dag !

    SvarSlet
  3. Man bliver nu altid så glad af hvor positiv og hjælpsom du er!

    SvarSlet
  4. Fedt med sådan en hurtig aftale.. Jeg måtte også pludselig stege and sidste år til jul.. Det er ikke en af mine spidskompetencer.. Men vi kan hvad vi skal, både Allan og jeg.. :-)

    SvarSlet
  5. Annemarie... Det var smart, og nu kan Allan stege anden til jul :-) Tak, det blev en dejlig aften, og det er nok lidt sent at ønske dig det samme, men jeg håber den har været god.

    SvarSlet
  6. Janne... Det er dejligt, og børnene er meget taknemlige :-) God weekend til dig.

    SvarSlet
  7. Kirsten... Jamen dog, så er der flere glade mennesker. Du er glad, børnene er glade, og jeg er glad, det er da skønt :-)

    SvarSlet
  8. Inge... Det impulsive hører ofte til det bedste af slagsen, og dette var ingen undtagelse. Jeg husker godt noget med det julevejr og julemad. Det kan I nemlig. (Det var nu godt jeg ringede hjem under stegningen, ellers tror jeg ikke, der havde været nogen steg :-D )

    SvarSlet
  9. Ja, fuldstændig uventede gæster - hvor hyggeligt :-D

    Det var da godt nok noget af en debut for Allan, men historien endte forhåbentlig godt :-)
    Det er altid rart med en andestegerbackup - jeg er ikke sikker på, at John ville have turdet kaste sig ud i det. Og dog... jo, han ville vel nok, hvis det var strengt nødvendigt, som det var tilfældet her.

    SvarSlet
  10. Hi,hi, hvor lyder det bekendt. Godt med børn, der har gode ideer. Og selvom det kan være ganske hektisk, er resultatet jo smadder hyggeligt. Er ganske enig med dig om den impulsive slags.
    Dejlig "afslappende" weekend til dig fra Laura :-))

    SvarSlet
  11. Ellen.... Det gik godt og anden var vellykket :-) For 10 år siden kunne Allan kun varme mad, der var tilberedt i forvejen. Men al hans sygdom dengang har lavet om på nogle ting, og det er slet ikke så ringe :-)

    SvarSlet
  12. Laura... Ja, det holder forældrene i gang :-) God weekend til dig også, uanset om den bliver hektisk eller afslappet :-)

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)