mandag den 12. marts 2018

Kender du typen

Jeg har tit tænkt, når jeg har set dette tv-program, at det kunne være sjovt at høre, hvad de ville nå frem til om mig, hvis de blev lukket ind i vores hjem, og ud fra det de ser, vurdere hvilken type jeg er. Det kommer aldrig til at ske. For det første er jeg ikke kendt, og for det andet, skal jeg ikke på landsdækkende tv, men det ændrer ikke på, at jeg synes det kunne være sjovt at blive vurderet ud fra det ens hjem indeholder.
P1150160
For snart meget længe siden, så vi Kender du typen. Da der på skærmen kom tre valgmuligheder, siger Allan. Hende (navnet har jeg glemt)  kan det i hvert fald ikke være. Hvorfor kan det ikke være hende, spørger jeg. Fordi hendes mor bor lige deroppe, men selvom han peger, er jeg slet ikke med. Man kan da ikke dømme folk ud fra deres familie. Bor og lever du og jeg måske som vores forældre? Næh, det måtte han jo hurtigt indrømme, vi ikke gjorde. Det var netop hende, det ikke kunne være, der boede der. P1150147a
Det kan også gå helt galt, hvis man lægger trykket forkert på et ord. Nogle ord er uforståelige, mens andre bare betyder noget ganske andet. 
Allan sad og løste kryds og tværs. Da han var gået i stå, spurgte han mig hvad småle (udtales med langt å) betød. Det aner jeg ikke. Det har jeg aldrig hørt. Lad mig se. Der står altså småle, som at grine. Det fremkaldte latter og en hovedrysten fra ham selv. 
Jeg skal ikke gøre mig bedre, for da jeg sad med en kryds og tværs, læste jeg ordet bendel, (betydning bånd) da det langt om længe gik op for mig, at der stod bendel. Altså en del af et ben. P1150150
Kender du typen, der egentlig mener at have en masse at fortælle, men som bare ikke vil ud med det. Sådan har jeg det lige nu.
Egentlig vil jeg gerne fortælle, men det bliver ikke nu. Måske en anden gang.

Weekenden er gået med frivilligt arbejde, gæster og Camillas 35 års fødselsdag, og siden den 1. marts har vi været frivillig ‘handicaphjælper’ og det fortsætter en tid endnu. Næste weekend er fyldt op med fætter-kusine-komsammen og hyggeligt samvær med naboerne.  P1150151
Selvom det har regnet meget i dag. Hele 13 mm her klokken 18, og et par mm i går også, så har vi stadig en hel del sne. Dog mest ved skel, og der hvor sneploven har kørt. Det øverste billede er taget i egen have i dag. Både krokus, vintergækker og erantis er dukket op af snedriverne. 

6 kommentarer:

  1. Det har jeg også tit tænkt på kunne være sjovt - altså at blive vurderet på ens bolig og hvad man har stående på badeværelset og i køleskabet. Faktisk forbavser det mig selv, hvor ofte jeg har ret i mine gætterier, fx i pointquizzerne.
    Bændel staves med æ, så der var vist mere end én tanketorsk i spil her - men bortset fra det, er det vist noget, vi alle sammen gør indimellem ... har du for eksempel været i syden-gland? ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pointquizzerne tror jeg, vi har lige så stor chance for at gætte rigtigt, som de to der dyster. De rammer lige så ofte forkert som rigtigt, synes jeg.
      Ja, og det bliver det jo ikke nemmere af, når man har fået ind i hovedet, at det handler om noget bindebånd. Jeg har aldrig været i syden-gland, men heller ikke i syd-england ;-)
      Har du så måske hørt den historie om farmor (din mormor) der læste en bog, hvor personen sad i en lænestol under nogle lampe-tarme?

      Slet
  2. Åh ja, og jeg har en kollega, som skulle købe en pastaske til sin søster :-) Jeg er sikker på, at disse livsstilseksperter ville få et nervøst sammenbrud, hvis de kom hjem til os, hvor vi blander alverdens - ahem - stilarter i et sammensurium, som vi selv synes er ret hyggeligt. Kan godt se, at I har mere sne end os. Til gengæld har I også mere forår! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør en forskel, når man skal vælge butik, om man skal købe en taske eller en ske :-)
      Det kunne godt lyde som vores bolig. Her er der bestemt heller ingen rød tråd gennem huset. Heller ikke i de enkelte rum, men vi selv kan lide det, og så er alt andet lige meget.
      Jeg er overrasket over, at der i dag stadig ligger store driver, med alt det regn vi har fået. 18 mm i går og 5 mm i dag. Marker og veje sejler, men vi nyder forårsglæderne i haven.

      Slet
  3. Det kunne være sjovt at blive type bestemt, dog kun for intern viden.
    Tankerne smut lige til diverse personlighedstest diverse arbejdspladser foretager til samtaler, eller HR afdelingen skal bruge på de ansatte. Sådan en skal jeg ikke besvare under pres, det har jeg prøvet før, samtidig har jeg prøvet at blive observeret på et kursus. Ja, meget af det passede, og så dog. Tager jeg de 2 profiltest og ligger over på den jeg er i dag, vises noget helt andet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Netop og måske også for ens private omgangskreds, som virkelig kender os som vi er. Alle andre kan meget let tage fejl, og det kan de allernærmeste såmænd også. Man skal være meget tætte, for virkelig at kende hinanden i enhver situation.

      Slet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)