onsdag den 29. januar 2014

Man skal ikke hidse sig op over noget, man ikke kan ændre på

P1140726Vi har brugt en del krudt på, at få nogen til at gøre noget alvorligt ved den reklamation omhandlende vores nye fryseskab, leveret her den 3. januar.
Jeg ved det ikke er nemt at være butikschef i dagens Danmark. Jeg har trods alt været ansat i branchen i 10 år, og kender alt en hel del til den situation butikscheferne står i. Det bliver min tolerancetærskel desværre ikke større af. Som min gamle chef, en særdeles dygtig købmand sagde, og stadig siger, så fatter han ikke, hvorfor man i kæderne ikke hører på butikscheferne, som trods alt står med kunderne til dagligt, og ved hvad der rører sig. Hvilke varer, ønsker og behov  kunderne har. Ganske simpelt fordi tilfredshed skaber kunder. P1140730
Vi har, både Allan og jeg, talt med Skousen flere gange. Han kan intet gøre. Vi har talt flere gange med det Servicecenter, som kører for hele kæden på Lolland, Falster og Sjælland. Da vi bad dem rykke for den ny låge, vendte de tilbage, og sagde at den ville blive leveret til butikken den 30. januar. Det kan bare ikke være rigtigt. Allan fik oplyst et telefonnummer til Witt, som har servicen på bl.a. alle Liebherr produkter i landet, og åbenbart er det øverste led, man kan nå som forbruger. Der var ikke andet at gøre, end at vente på lågen. Jeg var lige ved at gå op i limningen, da jeg fik den besked af Allan. Jeg ringer ikke mere, bedyrede han, selvom han ellers ikke er bange for at åbne munden, når uretfærdigheden blomstrer. Mit hjerte bankede af arrigskab, mens jeg omgående fløj til telefonen, for at fortælle om alle urimelighederne, og at de var nød til at gøre noget NU. Der var meget, meget tavst i den anden ende. Et øjeblik senere blev Allan ringet op på sin mobil af servicefirmaet, som ville sende en tekniker ud til os, om 5 dage, for at varme gummilisten op. Jeg ringede til Witt igen. Bad om at tale med den samme navngivne herre. At han var vældig flink, hjælper mig ikke en pind. Den gummiliste, tror jeg altså du skal se. Den er total flad og helt vredet, og kan ikke rettes op. Det var nemlig også det, den første tekniker sagde den ‘bare’ skulle. Nej, men de ville prøve at gøre et forsøg, så vi i det mindste kunne bruge fryseren. Jeg sagde, det var spild af både vores og alle andres tid. Vi ønsker den nye låge nu, eller et nyt skab, som jo næsten kan komme med dags varsel. Jamen sådan var det ikke. Når det var sådan et dyrt skab, vi havde købt, så gjorde man alt for at reparere det. Når det var en reservedel, så tog det bare længere tid, og de skulle også sørge for at reservedelene kom frem ubeskadiget. Derfor den lange ventetid. (Jeg har nævnt, at vi til alt held havde den gamle fryser, men havde vi  ikke haft det, havde situationen fra deres side ikke ændret på proceduren) Havde det været en billig fryser, så kunne vi have fået en ny… Giver det nogen mening, spørger jeg bare. P1140731
Tjekker I ikke jeres varer inden de bliver afsendt fra lageret, spørger jeg. Jo, det gjorde de. Så er der givetvis nogen, der har lukket øjnene her, for det er i hvert fald ikke tjekket. Han var helt enig og beklagede, at vi var havnet i den situation. Han gav mig også ret i, at det var helt urimeligt, men at der ikke var andet at gøre end at vente på den nye låge. I går blev Allan ringet op af en ny tekniker/montør, der alligevel var blevet bedt om at kontakte os, for at se om han kunne afhjælpe skaden midlertidig. Han kunne intet stille op. Jeg prøver at lade være med at tænke på, alle de historier jeg har hørt den sidste måned, om hvad andre har været igennem, og de historier jeg har læst mig til på nettet, uanset mærke og arten af hvidevarer.
De kommer og monterer den nye låge fredag den 31. Jeg håber d…. ikke, der er mere i vejen med den fryser, når den igen får strøm. Billederne er fra de sidste par dages vandreture.

18 kommentarer:

  1. Jeg forstår fa... godt, at I er trætte af den manglende service. De skal levere et nyt skab, og det skulle de ha gjort fra starten, det er ikke i orden, at flytte problemet over på jer. I bør have krav på et skab der virker fra starten.. Håber ikke I har betalt.. Kan I ikke nå at fortryde købet, og så finde et andet skab.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det løb er kørt. Vi bestilte skabet allerede i juledagene og betalte kontant på det tidspunkt. Det er det ypperste af det ypperste skab der findes i handlen. Bedre mærke fås ikke. Det er helt igennem suverænt. Alle disse skabe holder mindst 10 - 20 år. Jeg har svært ved at tro det, vores kunne knapt køre et døgn.

      Slet
    2. Det er så meget øv.. Og du har ret, det lønner sig ikke at bruge energi på noget de ikke kan ændres. Det lyder til, at I har gjort, hvad I kan.

      Slet
    3. Nemlig. Vi har tilsyneladende mødt muren i denne sag.

      Slet
  2. Grrrr. Det er vist slut med Skousen for vores vedkommende, tror jeg. Jeg har lige i dag set på et kontoudtog, at de ikke førte mine penge tilbage, men trak dem en gang til!
    Det er selvfølgelig ikke gjort med vilje, og 'dine' butiksansatte har også bare pareret ordrer, men det er simpelthen ikke godt nok.
    Gå ind i Trustpilot og giv den hele armen med dårlig omtale. Det har de vist nok respekt for.

    SvarSlet
    Svar
    1. En dobbeltbetaling kan selvfølgelig også ske, der er kun en knap på kasseapparatet til forskel, men irriterende er det.
      Godt nok er det både sparetider og dårlige tider for mange, men der må trods alt være grænser for, hvor meget man skal stå model til. Her er grænser så afgjort overskredet.
      Det var bl.a. på Trustpilot jeg har læst mange dårlige oplevelser, ligesom jeg har talt med forskellige mennesker. En fortalte at varmelegemet i komfuret stod af den 23.12. Elektrikeren kunne ikke skaffe et nyt før i tirsdags, hvor det blev monteret. Reservedele må man vente på. De bliver først produceret når de skal bruges, og det er selvfølgelig ikke i Danmark man laver disse ting. Suk :-(

      Slet
  3. Ja Ellen har ret, gå ind på Trustpilot, som der er virkelig mange, der tjekker, inden de køber noget. Hold da op, I har simpelthen fået verdens dårligste kundeservice. Jeg ville godt nok også være sur.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er både gode og dårlige oplevelser at finde på Trustpilot, også fra firmaer, vi aldrig selv har kunnet sætte en finger på noget, men tanken har strejfet mig.
      Jeg ER også sur ;-)

      Slet
  4. Det er sandelig rimeligt at blive meget vred over denne latterlige service og det særprægede, kundeuvenlige argument, at jo dyrere produkt man har købt jo større vægt lægges der på at reparere det. Jeg fatter ikke virksomhederne vil udsætte sig for så meget negativ omtale som sådanne eksempler klart berettiger til.
    Måtte miraklet ske den 31. januar.

    SvarSlet
    Svar
    1. Netop. Jeg forstår det heller ikke. Nu er det jo ikke fordi jeg ikke synes, man skal have en god service fordi man køber billige varer. Man må jo gå ud fra at varerne er i orden og kan det de skal, men lige nøjagtigt et dyrt skab, burde de da, efter min mening gøre en større indsats for at gøre bedre end det er tilfældet her. Ja tak.

      Slet
  5. Man er åbenbart fuldstændig prisgivet i sådanne situationer. Jeg håber på det bedste i morgen, fredag.
    Fine billeder - især det med den lille røde stribe i horisonten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er man åbenbart. Jeg tør slet ikke tænke på hvad der ville være sket med 360 liter madindhold, hvis vi ikke havde den gamle fryser. Jeg tror jeg havde pakket hele indholdet og plantet det i butikken og bedt dem sætte strøm til en fryser.
      Tak, ja lidt godt skulle jeg finde til at friske indlægget op med :-)

      Slet
  6. Hvor irriterende med jeres nye fryser. Jeg håber virkelig, at I får den nye låge i dag, og at alt så fungerer! Man skulle netop tro, at når man købte et dyrt produkt, så var der måske også bedre service? Men sådan spiller klaveret åbenbart ikke.
    Dejlige billeder! Rigtig god fredag, hvor alt vil flaske sig!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Klaveret har overhovedet ikke spillet noget som helst ;-) Lågen ankommet og monteret. Det ser ud til at virke som det skal, men jeg venter lidt med at juble.
      Tak og god aften til dig også.

      Slet
  7. Irriterende, og så håber jeg den kommer i dag. Rigtig god weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja meget. Den aftale blev passet, ellers var jeg nok også eksploderet ;-) Tak i lige måde.

      Slet
  8. Men dine billeder er flotte - omend kolde :-) Jeg håber, I nu har haft besøg af en 'dørmand', så I igen har en fryser, der dur?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er eller var også meget koldt derude, og kulden passer lige til indlægget ;-)
      Han har været her i formiddag og monteret døren, og det ser ud til at det endelig dur.

      Slet

Alle kommentarer bliver værdsat. Jeg svarer også på kommentarer til gamle indlæg. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)