lørdag den 29. januar 2011

Meget sat i gang

Mens jeg stadig lå i min seng, havde jeg intentioner om at kaste mig over forskellige gøremål i dag. Jeg ville sy en lille sparkedragt. Lave et lækkert måltid mad til os selv. I går fik vi nemlig noget meget hurtigt, og mindre sundt, fordi Allan havde lovet en af Mads´ venner at tage med til Jylland for at hente en bil. Det blev en længere, og mere besværlig tur, end de havde kunne forudse, så vi fik ikke “rigtig mad” men bare hver en avocado, og et stykke nybagt brød med hønsesalat, med et glas rødvin til, fordi han kom meget sent hjem.

P1294026P1294030

Over morgenkaffen fik jeg startet på et nyt strikketøj. Jeg fik derefter fundet en mørbrad og hindbær i fryseren. Vi fik atter taget emnet op om en ny og mere effektiv tyverialarm til huset, da der er rigtige mange indbrud i området. Det bliver Allans opgave at undersøge markedet lidt mere. Forleden lykkedes det igen tyvene at løbe med ting fra et nabohus, hvor der opholdt sig mennesker. Jeg gik i gang med vasketøj, sytøj, oprydning og rengøring, mens jeg hørte Marks´ cd med skillingsviser, som jeg elsker at lytte til. Allan kaldte et par gange, for at få min mening og hjælp til et projekt han var i gang med. Over middagsmaden, fik vi talt lidt sommerferie, og er blevet enige om destinationen, men ikke planlagt andet. Allan fortsatte sit projekt på pc´en, og bad om hjælp, det krævede at jeg tændte min pc, og det er meget farligt, for den er ikke til at slippe fri af igen. Jeg kom lidt rundt i blogland. Tiden løb. Mit rengøringsvand var blevet koldt, og det var i mellemtiden blevet tid for at gå i gang med mørbradgryden. Rengøringen er der ingen der har gjort færdig. Heller ikke sparkedragten eller strikketøjet. Allan har opgivet sit projekt – i hvert fald for i dag. P1294011

Hindbærgrøden blev først kogt efter vi havde spist. Mine intentioner holdt, jeg fik sat en masse i gang, men desværre er intet af det blevet færdigt, ud over aftensmaden. Der er masser at tage fat på igen i morgen, også nye projekter, og det er jo altid det mest spændende. Vi må se hvad dagen i morgen bringer.

5 kommentarer:

  1. Haha, det kender jeg alt for godt. Den der pc kan få alt andet til at blegne. Men der er jo en dag igen i morgen ;-) God weekend

    SvarSlet
  2. Py-ha sikke mange projekter du har gang i Pia - tiden står da ikke ligefrem stille :-) Måske søndagen skal være en slapper ? :D

    SvarSlet
  3. Ditte... det er der, og hvad er sket... nu hænger jeg her igen :-) God søndag til dig :-)

    Runa.... jamen det var jo det det var, ren afslapning. Når det ikke er noget jeg absolut er tvunget til, så er det ren afslapning.

    SvarSlet
  4. Ja, projekter må der til, og som du siger, er de nye altid de mest spændende.
    Jeg kan heller ikke rigtig finde ud af at lave ingenting, selv om syning og strikning vel næsten kan kaldes 'ingenting' :-)

    SvarSlet
  5. Ellen... det er vel også arbejde, nogen tjener endda penge på det :-) men hvis nogen spørger hvad jeg har lavet, er svaret "ingenting", når jeg bare har hygget mig med strik, kryds og tværs og den slags gøremål.

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)