onsdag den 5. august 2015

Nu ved vi lidt om, hvordan det er at være berømt

Tirsdag den 21. juli
Vi startede med at cykle til Svaneke, hvor vi besøgte Den gamle Købmandshandel. Et hyggeligt sted med alt hvad hjertet begærer af kvalitetsvarer. Der var ikke meget ledig plads, hverken til varer eller kunder. Der blev købt lidt sennep med hjem, selvom jeg ellers gerne laver den selv.
P1070851 P1070853

Vi besøgte Vikingebutikken med hjemmelavede knapper og meget andet.
P1070864 P1070865
Vi så de producerede is i Ismejeriet, og fulgte produktionen i Chokoladefabrikken, hvor der var smagsprøver. Vi var i Høkerladen og Fru Bruns Sæbmageri, hvor vi så, hvordan der blev lavet sæbe. Hun solgte også creme og andet i den stil.
P1070868 P1070869
Pibeværkstedet havde desværre lukket. Vi besøgte også Bryghuset og flere andre ting, men de nævnte steder, er det vi syntes var interessant.
P1070859 P1070857 P1070856a

Inden vi tog hjem, cyklede vi lige forbi kirken. Sjovt så forskellige kirkerne er. I de kirker jeg kender til her omkring, er alle lofter hvidkalkede og uden noget spræl.
Regntøjet måtte på, da der kom en pæn skylle, men så klarede det op igen.
P1070870
En smut til den lille idylliske Hullehavn, inden vi kørte til Åkirkeby, og kiggede lidt på loppemarkedet på torvet. Her mødte vi en familie fra vores hjemby på Lolland og fik en sludder med dem. P1070882
Allan ville gerne gense Aa-Kirke i Åkirkeby med den specielle døbefont, som du kan se billede af her.
Jeg er mere betaget af prædikestolen end af døbefonten.
Det sidste af eftermiddagen skulle bruges på Bilmuseet 
Det er overkommeligt at gå med rundt for en ikke bilinteresseret som mig. Jeg kan hurtigt få rendt sådan et par haller igennem. 
P1070899 P1070905

De har nu også andet end biler. Der er både lidt legetøj, gamle radioer, knallerter, kørestole og andet.
P1070893

Vi gik rundt i hal 2, da konen kom ‘løbende’ med en avis. Undskyld, er det ikke jer, spurgte hun, mens hun rakte Bornholms Tidende frem, så vi kunne se. Jo, det var rigtigt nok. Det sagde jeg også til min mand. Hun syntes vi skulle have det med hjem, så hun hentede en saks og klippede siden ud til os. De næste par dage var der flere der kiggede nysgerrigt efter os, og vi ved vi har været samtaleemne. Som så mange gange før, priser jeg mig lykkelig over ikke at være en kendt offentlig person.
Om aftenen var der hyggeligt komsammen hos kusinen, sammen med sønnen og svigerdatteren. 

6 kommentarer:

  1. Uha, vi er altså helt stolte over, at I vil beære os med et besøg på lørdag - vi kender nemlig ikke så mange berømtheder ... ;-)
    Du er da nødt til at sætte et billede af billedet i her på din blog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil vi rigtigt gerne. Har I en rød løber, eller skal vi selv medbringe den?
      Nej, faktiisk vil vi hellere være dem ingen ikke rigtigt lækker mærke til, og så alligevel være en del af det hele. Ganske som det plejer at være.
      Billedet er brugt øverst i forrige indlæg. Det er ikke en selfie :-)

      Slet
  2. :o) sikke nogle skønne oplevelser og en skæg situation med billedet

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var da meget sjovt, men hvis det var hverdagskost, var det noget helt andet.

      Slet
  3. Nu har jeg læst løst og fast fra blogverdenen fra den uge, hvor jeg har været væk - dine bornholmerhistorier er rigtig spændende. Tænk at komme i avisen. Det er da lidt hyggeligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi fik fyldt feriedagene med det bedste fra Bornholm og avishistorien gav ferien lidt ekstra kolerit.

      Slet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)