fredag den 24. april 2015

Give-away, færgebillet til solskinsøen og planter

Da vi bestilte billetter til Dirty Dancing, var det en overraskelse at der hørte en gold bagde med, som indeholdt ret meget. Planter
Vi fik velkomstdrink, fri garderobe og pausedrink. Desuden fik vi hver en fin pose med en masse indhold. Fruen spurgte i en kommentar, hvad det var, og svaret ses under kommentarer, og det er her overskriften kommer ind i billedet. Læser du med, og kan du bruge disse gavekort, eller kender du nogen, du kan glæde med flg. gavekort?   
1.   To stk. gavekort til 7 dages ‘Dans dig i form' hos Fitness.dk
2.   To stk. gavekort på 200,- kr. til janekoenig.dk
Fitnesstræningen skal startes op inden 30. juni i år. Smykkegavekortet kræver at man køber for over 600,- kr. og skal benyttes senest august. Jeg stiller ingen krav overhovedet, men venner og familie har fået, eller får samme tilbud. Giv lyd fra dig hvis du er interesseret, enten via kommentarfeltet, eller i en privat mail.P1060697A
Det er længe siden, faktisk mere end et halvt år siden, at vi besluttede at vi ville bruge en uge af vores sommerferie på at cykle rundt på Bornholm. Campingvognen skal vi ikke have med. Vi kan bo billigere end det, det koster at få den med. Faktisk også billigere end hvad en overnatning på en campingplads koster, fordi vi kan leje et lille anneks, i et boligselskab, gennem noget familie. Der er senge, toilet, bad og en kaffemaskine, og mere behøver vi ikke. Vi må finde en anden måde at få aftensmad på, da der ikke må laves mad i huset. Huset har vi haft på plads længe, så det var nok en god ide også at bestille færgebillet. Da  Allan skulle bestille, blev han chokeret over at en returbillet til en personbil lå på kr. 2.204,- så han afbrød handlen og vi kiggede på det sammen. Hvorfor bestiller du ikke en af de billige afgange? Du kan da også vælge en pensionistbillet. Som sagt så gjort. Er man pensionist kan man få en returbillet for kr. 1.152,- Det er så ikke de allerbedste rejsetider, men 1.000,- kr er altså også en slags penge at spare.   
P1060690 P1060691

Jeg nåede i plantecenteret i søndags, men da det stadig var for koldt, købte jeg kun nogle få planter til drivhuset,  lidt krydderurter og blomster til krukkerne. Jeg vil ikke skrive, hvad mine øjne fangede.  I må selv læse teksten på billedet. Hele søndagen blev brugt i haven. Hvis vejret vil holde bare nogenlunde tørt, vil jeg lægge flere timer derude i den kommende weekend. 

10 kommentarer:

  1. Det var da noget af en gavepose, I fik til Dirty Dancing. Jeg har ikke brug for gavekortene, og I skal nok komme af med dem, er jeg overbevist om.
    Jeg kan se, at jeg vist ikke er helt opdateret på udviklingen inden for chili :-)
    Bornholmsferie lyder dejligt - OG dyrt. Det har vi måttet sande i flere omgange, da nogle af vores bekendte har et fritidshus derovre, som vi er blevet inviteret til flere gange. Det har været nogle af de tidspunkter, hvor vi begyndte at længes efter pensionistalderen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi blev godt begavet, og vil ingen have dem nu, gemmer vi dem til udløbsdato, og har ingen meldt sig, så må skraldemændede køre dem væk :-)
      Man bliver hele tiden klogere :-)
      Vi ved Bornholm er et dejligt sted. Jeg har været der 3 gange, men sidste gang var for 21 år siden. Prisen og den lange rejsetid, har været med til at holde os væk i nogle år, men nu skal det altså være. Allan vil gerne opleve Christiansø, hvor han aldrig har været, så vi håber på stille vejr :-) De 2 gange han har været med derover, sejlede der ingen båd af forskellige årsager.
      Hvis man vil sejle fra Køge sammen med lastbiler og containere, og sejle i flere timer, så er der mange penge at spare, siger min fætters kone. De har et barn der bor derovre.

      Slet
  2. Jeg håber der er nogen der kan bruge og få glæde af de gode gavekort.
    Ja man skal se sig for med færgebilletter, de dyreste er også de bedste tider, men 1000 kr kan da godt kompensere lidt for en skæv tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg også, ellers må de i skraldespanden :-)
      Egentlig er det jo ikke meget anderledes, end når vi flyver sydpå. Der bliver vi næsten også altid frarøvet vores nattesøvn. Den rabat vil vi gerne betale en skæv tid for.

      Slet
  3. Det var godt nok dyrt! Hvad mon campingvognen så havde kostet? Det kan man sikkert leje et helt sommerhus for ... jeg bliver også noget så nærig, når det gælder færgebilletter!
    Altså den chili ... købte du den? Jeg kan ikke helt se på billedet, om den ligner ;-)
    Gavekortene springer jeg over, men tak for tilbud ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det koster små 4.000,- kr inkl. bilen for en returbillet. Dertil kommer Sverige, og det koster også lidt ekstra med campingvogn. Det er unægteligt både billigere og mere frit at kunne tage nogle broer fremfor færger, men der er nu noget særligt ved alle de små øer, synes jeg.
      Nej jeg købte den ikke. Jeg har foreløbig udskudt chilikøbet. Den ligner ;-)
      Helt i orden og velbekomme ;-)

      Slet
  4. Takker pænt nej til de gode tilbud. Ser frem til at læse beretningen om rundtur og -kirker på Bornholm. Det er uhyre længe siden jeg har været der.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt i orden. Sidst vi var der, og cyklede rundt, var sammen med ungerne, og også lidt på deres præmisser, så mon ikke det kommer til at tage sig anderledes ud nu. Der må også være sket en masse på de godt 20 år, der er gået.

      Slet
  5. Hej

    Det var ds nogle lidt sjove godes... Og i hver sin boldgade... Kan være svært at finde noget hos Jane for under kr 600... Det er datterens ynglings smykke butik, jeg synes det er lidt opreklameret og underlige smykker.

    Har længe ønsket at komme til Bornholm.. Men resten af familien er ikke enige....

    Hyggehygge
    Marius

    SvarSlet
    Svar
    1. Gaverne var lidt af hvert,. Jeg kender ikke Janes design. Har dog besøgt hjemmesiden, efter jeg har modtaget gavekortet, men jeg skal ikke have flere smykker end dem der allerede hænger på mig døgnet rundt. Gavekortene gælder også kun ved køb på mindst 600,- kr, pr. kort :-)
      Det er nu en gang hyggeligere at holde ferie samme sted som resten af familien. Måske der en dag lykkes dig at få dem overtalt.

      Slet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)