mandag den 25. maj 2015

Pinse med grønne skove og alt hvad man kan ønske sig

Tidligere på året plantede jeg 6 jordbærplanter i drivhuset og de første jordbær er nu høstet. Uhm… Nye jordbær og nye danske kartofler. De sidste måtte jeg dog købe mig til.
P1060973For længe siden have vi lavet en klar aftale med os selv om, at vi skulle på camping i pinsen. Fredag har jeg normalt fri klokken 14, så vi kunne tage tidligt afsted. Det blev der sat en stopper for, da jeg skulle til møde i Gram den dag. Når en dør lukkes, åbnes der bare  nogle andre. Udvalget har været stort, og det var alt sammen noget vi godt kunne tænke os. Vi valgte at prioritere hjemmet, venner og familie.
Dejligt at Allan ikke er på arbejdsmarkedet, så han kunne tage med mig til Sønderjylland. Det er trods alt sjovere at være to i en bil, end at køre turen alene, når transporttiden svarer til en almindelig arbejdsdag. P1060984a
Meget tidligt drog vi mod vest, og da vi hele ugen begge havde været ret udfarende, og især jeg havde oplevet en masse, jeg ikke havde haft anledning til at berette om, gik snakken lystigt de første par timer til vi nåede Fyn.
Vi nåede så tidligt frem, at vi kunne nå at gå en tur sammen, og se hvad der var sket siden sidst. Allan kørte ud for at opleve og fordrive tiden, mens jeg var til et interessant lille møde. Efter dette fik vi en rundvisning på Den Gamle Slotskro og en lille frokost, som Allan desværre ikke kunne være en del af. Vi mødtes først igen om eftermiddagen, og satte kursen mod øst, mens rapsduften mødte os alle vegne. Vi nåede hjem igen 12 timer senere.  
P1060994Jeg har nydt pinsen i fulde drag. Lørdagen blev brugt til alt det jeg havde lyst til. Jeg fik både strikket, vasket, gjort rent, skuret brusekabine, vasket nogle gardiner, og ordnet et pænt stykke af haven, mens jeg nød solens stråler. Da jeg, sidst på eftermiddagen, ikke gad det mere, gik jeg mig en lang tur i skoven og tog lidt af skovbunden med mig hjem. Efter aftensmaden satte jeg nogle okseben over til suppe. Benene havde ligget i fryseren længe og irriteret mig. Nu er det nemmere at få lavet  en god gang hjemmelavet suppe. Det blev sådan en lørdag, hvor jeg selv føler at jeg har fået en masse fra hånden, mens jeg har nydt hvert eneste minut. En dag lige efter mit hoved, hvor intet skal nås, men man bare gør hvad man har lyst til og hvor man fyldes med den største glæde og tilfredshed.
P1070012 P1070011

Søndag havde jeg inviteret venner og lidt familie til aftensmad, så gåturen blev lagt tidligt på dagen. Når man vælger at servere 3 retter mad, skal der oftest bruges en del timer i køkkenet. Det gjorde jeg så. Vejret var fint og nogle gik en tur efter vi havde spist, og andre lavede kaffe.   
Mandagen var godt besat. Der var der det årlige pinseløb, som vi plejer at deltage i. Af flere årsager kunne vi ikke deltage i år, men jeg gik ned for at se om der var god tilslutning. Det tror jeg der var, men da løbet skulle starte samtidig med vi skulle mødes for at pille æresporten ned, måtte jeg forlade stedet, mens der stadig kom folk til.
P1070014Det tog en god halv time, så var den æresport pillet ned. Godt for det, for dårligt var vi kommet indenfor, før der kom en rigtig regnskylle. Her var der nabo-hygge-snak, mens vi fik lidt at spise og drikke.
Det blev tid at forlade dette ellers hyggelige selskab, for at komme hjem og gøre klar til næste arrangement. Mor havde inviteret på mad, da hun runder de 78 i dag. Jeg havde lovet at komme lidt tidligere, for at hjælpe med det sidste.
Dette indlæg er blevet til mens håret tørrer og gavekortet til mor bliver skrevet. I morgen er det atter hverdag, så regner jeg med, der bliver lidt tid om aftenen til at læse hvad I andre har fået pinsen til at gå med.

10 kommentarer:

  1. Sikke en herligt effektiv pinse du har haft. Du forstår at få noget fra hånden og "fra fødderne" med alle dine lange gåture.

    Nu er det så arbejdsdag igen, og jeg ønsker dig en god sådan.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var skønt at være hjemme nogle dage, i stedet for at stikke af. Jeg nyder at pusle med alt og intet og jeg holder meget af at være hjemme.
      Tak, og en god uge til dig.

      Slet
  2. Ihhh hvor det lyder som en god pinse hos jer. Det er dejligt med dage der ikke er totalt booket op med aftaler, og hvor man kan nå præcis det man selv vil. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare rigtigt dejligt.Tager man afsted er der selvfølgelig heller ikke noget der skal nås, men noget skal jo laves på et andet tidspunkt, og det er rart ikke at føle sig presset til noget overhovedet.

      Slet
  3. En tur til Gram er da ikke det værste, man kan få. Jeg kan godt lide køreturen tværs over landet, hvad enten den er med tog eller bil.
    Det lyder da ellers, som om din pinse har været fyldt med gode oplevelser. Campingturen kommer nok en anden gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er såmænd dejligt i Gram, men jeg gider bare ikke bruge min tid i en bil, eller på transport i det hele taget, men det er desværre et nødvendigt onde hvis man skal eller vil noget. Der var for langt at cykle eller gå.
      Campingturen skal jeg nok nå. Det trækker ikke i mig for at komme på camping, det er ikke et liv jeg nogensinde har været tiltrukket af, men Allan er vild med det.

      Slet
  4. Ja, sådanne 'selvbestemmelsesdage' er bare de bedste; så kan man sagtens også klare en tur til Gram - især når man har en god chauffør :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der findes ikke noget der er bedre. Jeg overlever da heldigvis al den transport jeg helst vil være foruden. En chauffør eller selskab er bestemt ikke at kimse af.

      Slet
  5. Jordbær????? Mmmmmhhhh!
    Jeg fik en buket liljekonvaller af Erik, de er ved at falde nu, men jeg har nydt duften i stuen.
    De sølvsko-blomster-beholdere er festlige! Til dagens anledning?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og jordbær igen til aftens til en rest fløderand
      De dufter bare så skønt de liljekonvaller. Udover blomsterne på bordet, så er det også min yndlingshåndsæbe :-)
      Det er en tradition på disse kanter, at dekorere et par af sølvbrudeparrets gamle fodtøj. Vi fik hjælp af sønnerne i huset, ellers kan man jo ikke sådan altid få fat i deres fodtøj. Dekorationerne er en uge gamle, så blomsterne har set bedre dage, men fodtøjet kan da pyntes op igen, hvis man vil.

      Slet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)