søndag den 6. februar 2011

Pudsning i beruset tilstand

Mads kom uanmeldt til kaffe og morgenmad i morges. Det er længe siden det er sket sidst. Vi sad og hyggesnakkede om alt og ingenting, bl.a. min historie om braget der vækkede mig midt om natten. Allan har opgivet, at afrense det klistrede stads, så opgaven lå på mine skuldre. Jeg spørger Mads, om han og jeg, ikke kan forhandle om nogle arbejdsopgaver. Det er han straks med på, han har en masse, han gerne vil have en hjælpende hånd til, så det er ikke noget problem. Mads skiller tingene ad, så vi er fri for at stå bukket i akavede stillinger i flere timer.

P2064125P2064127

P2064128

Der bliver dækket op ude i køkkenet, sprit og vatpinde bliver fundet frem. Det er ikke kraftigt nok. Mads spørger om jeg ikke kan bruge det værktøj skrabeblad, jeg bruger til den glaskeramiske kogeplade, til at skrabe det værste klister af med. Hans idé var perfekt. Spritten var dog stadig ikke kraftig nok, så vi måtte ty til værkstedet, hvor Allan har cellulosefortynder stående. Vi sad og skrabede og pussede i 3 stive timer, i de berusende dampe, før det hele var fint og rent.

P2064130 P2064131

Mads sætter ny dobbeltklæbende tape på, som Allan har skaffet hos Mekonomen, som sælger autotilbehør, da de var de eneste der havde noget der var stærkt nok.

P2064134P2064146

Allan klarede opvasken af gryder osv. efter maden. Det blev også fint rent ☺ Kemikalielugten har hængt i køkkenet det meste af dagen, men er endelig luftet ud nu.

6 kommentarer:

  1. Jeg er dybt imponeret over jeres ihærdighed, T R E timer to personer.. jeg havde nok valgt Allans løsning, få andre til at gøre det.. :-)

    SvarSlet
  2. Inge... Allan havde været hos radiohandleren og det råd han fik der, var ikke til megen nytte. Det faldt bogstaveligt på gulvet med det samme.
    Mads og jeg har masser af tålmodighed........ på nogle områder :-) men min tommelfinger er godt nok øm :-)

    SvarSlet
  3. Det er så ikke nu jeg skal sige at lampeolie er super godt til at få næsten af klister (lim) af med.... Bare smør det på i et tyndt lag, lad sidde lidt og gnid af med en bommuldsklud......

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  4. Hej Marianne.... jo det er altid rart at vide til en anden gang. Vi sad og talte om at der måtte være NOGET der var nemmere at have med at gøre. Jeg har stadig en meget øm tommeltot :-)
    Jeg hygger med kaffen nu :-)

    SvarSlet
  5. ja, sikken en ihærdighed :-) Det er bare typisk at få sådan et godt råd som Mariannes nogle timer for sent - Murphy har sandelig ikke levet forgæves.
    Nu vil jeg håbe, det holder, så I ikke skal på den igen...

    SvarSlet
  6. Ellen... Ja, det havde været rart at kende fidusen lidt før. Jeg håber også det holder, men musikanlægget består af 3 sekstioner, så der er en risiko for at endnu en afdeling bliver træt, og så må vi afprøve den nye metode :-), men heller ikke før. Lige nu har jeg fået nok af det arbejde :-)

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)